خبر

صندوق بین‌المللی پول: رمزارزها با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که به خوبی طراحی شده‌اند همخوانی ندارند

صندوق بین‌المللی پول: رمزارزها با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که به خوبی طراحی شده‌اند همخوانی ندارند

رییس صندوق بین‌المللی پول کریستالینا جورجیوا، از نقاط قوت، الزامات و موانع پیش رو ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌گوید.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF)، می‌گوید که دارایی‌های رمزنگاری و استیبل کوین‌ها با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که به خوبی طراحی شده‌اند، قابل مقایسه نیستند. او گفت: "اگر CBDC ها با احتیاط طراحی شوند، به طور بالقوه می توانند انعطاف پذیری بیشتر، ایمنی بیشتر، در دسترس بودن بیشتر و هزینه‌های کمتری را نسبت به اشکال خصوصی ارز دیجیتال ارائه دهند." 

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، هفته گذشته در شورای آتلانتیک در واشنگتن دی سی در مورد آینده پول، ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی سخنرانی کرد. وی با اشاره به اینکه بانک‌های مرکزی فراتر از بحث‌های مفهومی در مورد ارزهای دیجیتال حرکت کرده‌اند و در مرحله آزمایش هستند، خاطرنشان کرد: "این روزهای اولیه برای CBDC‌ها است و ما هنوز کاملا نمی‌دانیم تا کجا و با چه سرعتی پیش خواهند رفت."

با این حال، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: "این به وضوح در مقایسه با دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه که ذاتاً غیرمتمرکز هستند، نیز صادق است. امروز حدود 100 کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند." او از Sand Dollar در باهاما نام برد، که توسط Riksbank سوئد اثبات شد و e-CNY در چین. علاوه بر این، او اشاره کرد که فدرال رزرو ایالات متحده گزارشی در مورد CBDCها در ماه گذشته منتشر کرده است. 

جورجیوا فاش کرد: "صندوق بین المللی پول عمیقاً درگیر این موضوع است، از جمله از طریق ارائه کمک‌های فنی به بسیاری از اعضای خود. نقش مهم صندوق، ترویج تبادل تجربه و حمایت از قابلیت همکاری CBDCها است." او برخی از درس‌های آموخته‌شده توسط بانک‌های مرکزی مختلف از تلاش‌های آنان در مورد ارز دیجیتال را به اشتراک گذاشت. در ابتدا، او گفت: "هیچ مورد جهانی برای CBDCها وجود ندارد، زیرا هر اقتصاد متفاوت است و بانک‌های مرکزی باید برنامه‌های خود را با شرایط و نیازهای خاص خود تنظیم کنند." ثانیا، او تاکید کرد که "ثبات مالی و ملاحظات حفظ حریم خصوصی در طراحی CBDCها بسیار مهم است." رئیس صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد: "در بسیاری از کشورها، نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی زمانی که به قانون و تصویب CBDC می‌رسد، تبدیل به یک مسئله مهم و بالقوه می‌شود. بنابراین ضروری است که سیاست‌گذاران به این مسئله توجه کافی و لازم را داشته باشند." ثالثاً، او بر "تعادل بین تحولات در جبهه طراحی و ساخت و در جبهه سیاسی" تأکید کرد.

جورجیوا در پایان گفت: "تاریخ پول در حال ورود به فصل جدیدی است. کشورها به دنبال حفظ جنبه‌های کلیدی سیستم‌های پولی و مالی سنتی خود هستند، در حالی که همزمان اشکال دیجیتالی جدید پول را نیز آزمایش می‌کنند."

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین