خبر

کسی که یک NFT میمون را 4 اِتِر خریده بود حاضر نشد آن را 1.2 میلیون دلار بفروشد

یکی از خریداران یک میمون به شکل توکن غیرقابل تعویض (NFT)، حاضر نشد این دارایی را به مبلغ 1.2 میلیون دلار بفروشد.

در حال حاضر، توکن‌های غیرقابل تعویض حسابی سر و صدا کرده‌اند. هنوز هم داستان‌های جذابی از افرادی می‌شنویم که تصادفی چند هزار دلار را به میلیون‌ها دلار تبدیل کرده‌اند.

این داستان در مورد شخصی است که با رد پیشهاد 1.2 میلیون دلاری برای NFTای که کمتر از 17.000 دلار در ماه مه 2021 برای آن پول داده بود، خبرساز شد و از تبدیل شدن «یک شبه به میلیونر» خودداری کرد.

داستان بوزینه طلایی (#1726)

برای کسانی که نام Bored Ape Yacht Club را نشنیده‌اند، باید بگوییم که این کالکشن شامل 10.000 NFT است که بوزینه‌های بی‌حوصله را به تصویر می‌کشد.

هر کدام از این میمون‌ها صفاتی دارند که با دیگری متفاوت است. برای مثال، بعضی از میمون‌ها کلاه دارند، برخی از آن‌ها عینک دودی و ... نادر بودن هر NFT میمون، با محدود بودن صفت آن توصیف می‌شود. بنابراین هر چه یک ویژگی نادرتر باشد، آن میمون نیز نادرتر خواهد بود.

یکی از این میمون‌های نادر، Enters the golden boy (پسر طلایی وارد می‌شود) یا بوزینه #1726 است.

بوزینه طلایی (#1726) یکی از میمون‌های نادر و باارزش این کالکشن

در 2 فوریه 2022، یکی از کاربران توییتر با حساب کاربری @ElectionDayMad1 فاش کرد که پیشنهاد 420 ETH را برای میمون فوق رد کرده است. در زمان نوشتن این مقاله (بهمن 1400)، ارزش این NFT 1.2 میلیون دلار است. نکته جالب این است که کاربر مذکور فقط با 4 اِتِر در 1 مه این دارایی دیجیتال را خریده بود.

4 ETH آن زمان برای این کاربر تنها 12.000 دلار هزینه داشت. سایت CryptoPotato مصاحبه‌ای با او ترتیب داد و دلیل این کار را جویا شد.

دلیل رد کردن این مبلغ (پیشنهاد 1.2 میلیون دلاری) توسط مالک چه بود؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، میمون‌های بی‌حوصله از ویژگی‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و هر یک از آنها به‌طور قابل اثبات نادر هستند. به نظر می رسد Bored Ape #1726 بسیار نادر است. وی در سخنانی در این باره گفت:

من آن پیشنهاد را رد کردم، زیرا این میمون‌ها بسیار نادر هستند. همچنین، این میمون برند شخصی من است و فکر می‌کنم با این برند و نگه داشتن میمون، می‌توانم به درآمد بیشتری هم برسم.

تنها 1 میمون از 46 میمون خزطلا زیر 1000 ETH برای فروش لیست شده است و من می‌خواهم همچنان بخشی از آن گروه باشم.

در واقع، در زمان نگارش این مقاله، تنها میمون این کالکشن که برای فروش زیر هزار ETH فهرست شده است، میمون شماره 1837 است.

این کاربر ظاهراً 36 میمون دیگر در مجموعه خود دارد، بنابراین به نظر می‌رسد قابل درک باشد که چرا او می‌تواند در بازار تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این، موارد فوق به خوبی نشان می‌دهد که چرا NFTهای BAYC تا این حد باارزش شده‌اند. انحصار. موضوع همین است.

دارندگان میمون بخشی از این باشگاه دیجیتالی هستند که ورود به آن در زمان نگارش این مقاله فقط 100 اتریوم هزینه دارد که تقریباً 300 هزار دلار می‌شود. علاوه بر این، تیم پشتیبانی BAYC هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا لیست رو به رشدی از مزایای عضویت در باشگاه ارائه کند.

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین