خبر

اقدامات دفاعی اوکراین با کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال تقویت شده است

اقدامات دفاعی اوکراین با کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال تقویت شده است

گروه‌های مردمی که در اوکراین برای مقابله با حملات احتمالی روسیه آماده می‌شوند، از طریق انتقال ارزهای دیجیتال کمک مالی دریافت می‌کنند.

استفاده از ارز دیجیتال توسط اوکراینی‌ها تلاشی برای مقابله با نیروهای روسی مستقر در کشورشان است. یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic فاش کرد که تامین مالی جمعی اوکراین از سال 2021 تا کنون 900 درصد افزایش یافته است، و بیشتر کمک‌های مالی از داخل خود اوکراین انجام می‌شود و نه مانند گذشته از خارج از کشور که عمدتاً توسط سایر کشورها یا سازمان‌هایی تامین می‌شد که آن‌ها را «بحران» می‌خواندند. این گروه ها به لطف بیت کوین شاهد افزایش قابل توجهی در تامین مالی ارزهای دیجیتال بوده اند. در نتیجه، علی رغم محدودیت های اعمال شده توسط سیستم های مالی سنتی، ارز دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال جایگزین برای اهداکنندگان است. بیت کوین به مردم در سرتاسر جهان اجازه می دهد تا ارتباط برقرار کنند و تغییراتی را ایجاد کنند که بسیار فراتر از کمک‌های مالی به شیوه‌های سنتی است. مشارکت های ارز دیجیتال اکنون می توانند این قدرت را به وجود بیاورند.

در سال 2021، سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب بیش از 500000 دلار بیت‌کوین به عنوان سرمایه‌گذاری جمعی دریافت کردند که این افزایش 900 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می دهد. از آنجایی که ارتش اوکراین عملاً در برابر تهاجم روسیه در حال فروپاشی بود، بسیاری از شهروندان برای مبارزه اسلحه به دست گرفته اند که آن‌ها را "گروه‌های داوطلب" می‌نامند. آنها از طریق کمک‌های خصوصی تامین مالی می‌شوند. 

در عصر مدرن، ارزهای دیجیتال برای کمپین های جمع آوری کمک‌های‌ مالی محبوب تر می‌شوند. مطالعه Elliptic نشان می‌دهد که کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند در این نوع سازمان‌ها مشارکت کنند و بدون هیچ گونه تداخل یا مشکلی در پرداخت‌های بین‌مرزی، بیش از گذشته به این سازمان‌ها پرداخت کنند. Elliptic فاش کرده است که یکی از سازمان‌هایی که تاکنون کشف کرده اند، Come Back Alive بوده که گروهیست که از سپتامبر تا دسامبر سال گذشته نزدیک به 200000 دلار بودجه دریافت کرده است و عمدتاً از ارتش اوکراین حمایت می‌کند.

سازمان‌های امنیت سایبری سال‌هاست که از طریق ارزهای رمزنگاری شده بودجه دریافت می‌کنند. یکی از این سازمان‌ها اتحاد سایبری اوکراین است. این گروه عمدتاً عملیات سایبری را علیه هکرهای مستقر در روسیه و پخش کنندگان تبلیغات انجام می‌دهد. این سازمان از طریق کمک‌های مالی بیت کوین یا سرمایه گذاری‌های استخراج لایت کوین از حامیان خود در سراسر جهان کمک می‌گیرد. آنها تقریباً 100 هزار دلار به صورت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی عملیات خود علیه روسیه در سال گذشته دریافت کرده اند.

افزایش اخیر در استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرز بین روسیه و اوکراین، ساکنان این مناطق را دچار نگرانی کرده است. روسیه از سال گذشته که درگیری‌ها پس از انقلاب Maidan آغاز شد، بیش از 10 هزار سرباز را در نزدیکی شرق دونباس مستقر کرده بود. تا امروز بیش از 6000 نفر از جمله تعدادی از این سربازان بر اثر خشونت جان خود را از دست داده‌اند. هر دو طرف دیگری را مسئول این مرگ‌ها می دانند.

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین