خبر

کارمزد تراکنش‌های اتریوم به کمترین میزان خود رسید (از سپتامبر 2021)

میانگین کارمزد تراکنش شبکه اتریوم به 15.31 دلار و متوسط ​​کارمزد tx به 6.67 دلار رسیده است که پایین‌ترین قیمت از سپتامبر 2021 به حساب می‌آید.

این روزها طرفداران Ethereum دلیلی برای خوشحالی پیدا کرده‌اند. آن هم کاهش نرخ تراکنش‌ها از سپتامبر 2021 تا امروز است.

هزینه‌های استفاده از اتریوم در حال افزایش است

اتریوم یک شبکه بلاک چین بسیار قدرتمند است. dAppهای بزرگ، صرافی‌های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند، آلت‌کوین‌ها، شت‌کوین‌ها، استیبل‌کوین‌ها، NFTها و بی‌شمار محصول دیگر که روی این شبکه اجرا می‌شوند این قدرت را به رخ کاربران آن می‌کشند.

اما شنیده‌اید که هر چیزی بهایی دارد. این همه محبوبیت هزینه‌های کارمزد شبکه اتریوم را بسیار زیاد کرده است. همین موضوع پذیرش اتریوم را با چالش همراه کرده است. البته به نظر می‌رسد اوضاع در حال تغییر است. بر اساس آمار منتشر شده توسط Bitinfocharts، میانگین کارمزد تراکنش در بلاک چین اتریوم به 15.31 دلار رسیده است، رقمی که از اکتبر سال 2021، زمانی که کارمزدهای شبکه به کمترین میزان خود یعنی چیزی حدود 13 دلار رسید، مشاهده نشده بود.

این عدد نشان‌دهنده کاهش بیش از 75 درصدی میانگین قیمت کارمزد از نوامبر 2021 است، زمانی که تراکنش‌ها به طور میانگین به هزینه های بیش از 62.8 دلار رسیدند.

میانگین هزینه انتقال نیز به 6.67 دلار رسید، معیاری که برای کاربر معمولی ETH که فقط می‌خواهد یک پرداخت یا تراکنش ساده انجام دهد، بسیار مهم است.

چرا هزینه کارمزد مهم است؟

هزینه کارمزد برای پایداری اتریوم و هر شبکه بلاک چین دیگری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در اتریوم و سایر شبکه‌هایی که از الگوریتم proof-of-work استفاده می‌کنند، یک مشکل وجود دارد. کاربران این شبکه‌ها با انجام هر تراکنش به نوعی باهم وارد رقابت می‌شوند و هر تراکنشی که زودتر تایید شود برنده است.

به زبان ساده‌تر، هر چقدر که پول (کارمزد) بیشتری به ماینرها بدهید، تراکنش شما زودتر تایید خواهد شد. با این حال، برخلاف بیت کوین اتریوم فقط ابزاری برای انتقال ثروت نیست. بلکه می‌توانیم آن را یک بلاک چین بسیار گسترده و قدرتمند بدانیم. به طوری که می‌تواند برنامه‌های غیرمتمرکز با پیچدگی بسیار بالا را انجام دهد.

اما هرچه پیچیدگی بیشتر باشد، قدرت استخراج بیشتری برای اجرای تراکنش نیاز است. به همین دلیل، گاهی کارمزد تراکنش‌ها به چند صد دلار هم می‌رسد. البته ویتالیک بوترین و فعالان شبکه به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات هستند و تخمین زده می‌شود که با به‌روزرسانی‌های مستمر، ظرفیت پردازش شبکه را به چیزی حدود 100.000 تراکنش در ثانیه افزایش دهند.

اما اتریوم برای رسیدن به این هدف راه طولانی‌ای در پیش دارد. باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی برای این شبکه خارق‌العاده خواهد افتاد.

نویسنده: پشتیبانی
جمعه 13 اسفند 1400 ساعت 15:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین