خبر
 

درمورد سرمایه گذاری در طلای آب شده چه می‌دانید؟ | آموزش سرمایه گذاری در طلا

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آموزش سرمایه گذاری در طلا

در آموزش سرمایه گذاری در طلا می‌توان روش‌های متعددی را جست‌وجو کرد. چراکه طلا به شیوه‌های مختلفی در بازار معامله می‌شود. از شمش طلا گرفته تا صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا که از طریق بورس می‌توان آن‌ها را مبادله کرد در روش کار سرمایه‌گذاران طلا قرار دارد. اما در ادامه قصد داریم تا با بررسی دقیق‌تر آموزش سرمایه گذاری در طلای سفید و آب شده، بیشتر به پتانسیل‌های این دو روش پی ببریم. اگر شما نیز نسبت به سرمایه گذاری در طلای آب شده و طلای سفید کنجکاوی دارید، می‌توانید با ما همراه شوید تا در نهایت به شما بگوییم که برای آموزش سرمایه گذاری در آن‌ها باید روی چه منبعی حساب کنید.

اهمیت آموزش سرمایه گذاری در طلا در چیست؟

طلا از دیرباز یکی از اصلی‌ترین اقلام سرمایه گذاری در جوامع بوده است. این فلز گران‌بها هرگز ارزش خود را از دست نداده و همواره سودهای سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. حتی در عصر حاضر که بازار سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار داغ است، باز هم بخش بزرگی از سرمایه افراد به خرید طلا اختصاص دارد. چراکه طلای یکی از روش‌های مطمئن و امن سرمایه گذاری به حساب می‌آید. اما طبیعتاً برای پرداختن به هر امری، باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. در مورد طلا نیز باید تحت آموزش سرمایه گذاری در طلا قرار گرفت. به طوری که با دریافت درست آموزش سرمایه‌ گذاری در نهایت از سود آن بهره‌مند شوید. سرمایه گذاری در طلای آب شده و طلای سفید، دو مورد از موارد رایج در آموزش سرمایه گذاری در طلا هستند که در ادامه بیشتر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

طلای سفید چیست؟

طلای سفید «White Gold» آلیاژی از طلای زرد و فلزات سفید است. در پی کسالت‌بار شدن طلای زرد برای برخی از افراد، طلای سفید ایجاد شد. بیشتر افراد تصور می‌کنند که طلای سفید هم مانند طلای زرد به‌صورت طبیعی یافت می‌شود؛ اما در حقیقت چنین نیست. طلای سفید در طبیعت وجود ندارد، بلکه طلای سفید همان طلای زرد خالص است که در ترکیب با سایر فلزات سفیدرنگ مانند پالادیوم یا نیکل به رنگ سفید در می‌آید و در نهایت با یک لایه از فلز رادیوم که در زیرمجموعه فلز پلاتین قرار می‌گیرد، آب‌کاری شده و رنگ سفید درخشان و براقی پیدا می‌کند. فلزاتی چون نقره، منگنز، مس و ... نیز در ساخت انواع طلای سفید مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که طلای سفید هم همچون طلای زرد دارای عیار است و چون در ساخت آن از طلای خالص بهره می‌گیرند، ارزش بسیاری دارد و از ارزش ذاتی آن کاسته نمی‌شود.طلای سفید

 

چطور می‌توان روی طلای سفید سرمایه‌گذاری کرد؟

طبیعتاً سرمایه گذاری روی طلای سفید هم شبیه به سرمایه گذاری روی طلای زرد است. اگر شما طلای سفید زینتی خریداری کنید، ضمن برخورداری از زیبایی آن و استفاده‌ی شخصی، می‌توانید آن را یک سرمایه برای خود تلقی کنید. اما اگر به فکر دریافت سود کوتاه‌مدت از این روش هستید، باید به شما بگویم که نه تنها سودی در بر ندارد، بلکه ممکن است در هنگام فروش طلای سفید زینتی، مانند فروش طلای زینتی زرد با زیان هم روبه‌رو شوید. سرمایه گذاری در طلای سفید برای افرادی مناسب است که ضمن علاقه داشتن به طلای سفید، خواهان استفاده‌ی زینتی از آن هستند. در غیر این‌صورت اگر علاقه‌ای به زینتی بودن این فلز ندارید و صرفاً می‌خواهید از سرمایه‌گذاری روی آن سود کسب نمایید، آموزش سرمایه گذاری در طلای آب شده برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده «Melt Gold» همان طلاهای زینتی دست دوم هستند که آب می‌شوند. وقتی طلای زینتی استفاده شده، می‌شکند یا مدل آن قدیمی می‌شود و خواهان ندارد، برای این که دوباره به چرخه تولید طلای زینتی برگردد، در کوره‌های مخصوص ذوب طلا و جواهرات قرار گرفته و ذوب می‌شود. این نوع طلا به دلیل اینکه خاصیت زینتی خود را از دست داده، مشمول مالیات نیست و کامزدی هم به آن تعلق نمی‌گیرد. این نوع طلا هیچ شکل خاصی ندارد؛ اما معمولاً به‌صورت مفتول درمی‌آید. چراکه طلای آب شده مفتول، هم برای خود سازندگان طلا کاربری آسانی دارد و هم حمل آن برای سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. به طوری‌که طلاساز می‌تواند آن مقدار طلای آب شده که برای تولید یک طلای زینتی نیاز دارد را از مفتول آن برش دهد. سرمایه گذار هم می‌تواند مفتول طلای آب شده را به راحتی در گاوصندوق یا مکان‌های امن نگهداری نماید.

سرمایه گذاری در طلای آب شده به چه صورت است؟

سرمایه گذاری در طلای آب شده به دلیل اینکه زیان‌های فروش طلای زینتی را ندارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چراکه شما با هر قیمتی طلای آب شده را خریداری کنید، در همان لحظه با همان قیمت هم می‌توانید به فروش برسانید. اگر کمی دست نگه‌دارید تا قیمت کلی طلا افزایش پیدا کند، فروش طلای آب شده‌ی شما با سود همراه خواهد بود. این در حالی است که اگر شما یک طلای زینتی را خریداری نمایید و همان روز بخواهید آن را بفروشید، هزینه کارمزد خرید آن حذف شده و با قیمت بسیاری پایین‌تری آن را خواهند خرید. این موضوع سبب شده تا افراد عادی به سمت سرمایه گذاری در طلای آب شده متمایل شوند. در حالی‌که همه چیز به این آسانی‌ها نیست. اگر در خرید طلای آب شده دانش و تبحر نداشته باشید، ممکن است در این راه دچار زیان‌های بزرگی شوید!

گاهی طلای آب شده با ترکیبات سایر فلزات به افراد عادی فروخته می‌شود. ایشان هم با ناآگاهی از این موضوع برای فروش آن اقدام کرده و متحمل ضرر می‌شوند. بنابراین برای سرمایه گذاری در طلای آب شده، باید حتما تحت آموزش سرمایه گذاری در طلا قرار گرفت. اگر شما تجربه‌ای در خرید و فروش طلا ندارید، سرمایه گذاری در طلای آب شده به شما توصیه نمی‌شود.

معرفی سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، به غیر از خرید طلای سفید و زرد زینتی و طلاهای آب شده، جلوه‌های دیگری هم از سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که به قرار زیر هستند:

  • سرمایه گذاری در شمش طلا
  • سرمایه گذاری در سکه طلا
  • سرمایه گذاری در صندوق سهام طلا

با شناخت انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا می‌توانید بهترین روش را برای کسب سود از این فعالیت انتخاب نمایید. برای مثال، افرادی که سرمایه‌های کلان در اختیار دارند، می‌توانند با خرید شمش طلا از یک کشور و فروش آن با قیمت بالاتر به یک کشور دیگر، سودهای بسیار بالایی بدست آورند. اما در جامعه افرادی هستند که حتی سرمایه کافی برای خرید یک سکه طلا را هم ندارند. این افراد اگر به طلا علاقه داشته باشند، می‌توانند حتی با کمترین سرمایه ممکن هم در آن سرمایه گذاری نمایند. در این‌صورت سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمای گذاری طلا به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که حتی با پانصد هزار تومان هم می‌توانند به آن ورود کنند. بنابراین آموزش سرمایه گذاری در طلا می‌تواند شما را با بهترین روش انجام این امر آشنا کرده و راه‌های انجام صحیح و سودمند آن را به شما نشان دهد.

سرمایه گذاری درطلای آب شده

چرا آموزش سرمایه گذاری در طلا برای افراد عادی مهم است؟

همه افراد خواهان رسیدن به استقلال مالی هستند. اما اکثر آن‌ها درآمدهای مشخصی دارند که صرفاً با آن درآمد می‌توانند نیازهای روزمره زندگی خود را پوشش دهند. در این‌صورت، رسیدن به استقلال مالی برای آن‌ها همیشه یک رؤیا باقی خواهد ماند. تمام این‌ها به‌خاطر نداشتن اطلاعات کافی در مورد سرمایه‌گذاری برای افراد رخ می‌دهد. اگر یک شخص عادی با درآمد عادی بتواند با روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری آشنا شود، با همان درآمد اندک خود هم می‌تواند سود برده و در نهایت پس از چند سال به استقلال مالی برسد. بنابراین اگر شما نیز درآمد ثابت یا متغیری دارید که نمی‌دانید چگونه با آن سرمایه گذاری کنید، آموزش سرمایه گذاری در طلا می‌تواند شما را به یک فرد توانمند در امر سرمایه‌گذاری تبدیل کند. هرگز تصور نکنید که برای این امر به سرمایه کلان نیاز دارید. بلکه سرمایه‌های اندک هم در مورد طلا می‌توانند سودمند باشند!

آموزش سرمایه گذاری در طلا با «دلفین وست»

اگر تا به اینجا به اهمیت آموزش سرمایه گذاری در طلا پی برده‌اید، پس حتماً به دنبال راهی هستید تا بتوانید در این باره تحت آموزش قرار بگیرید. ما برای این امر، وبسایت آموزشی «دلفین وست» را به شما معرفی می‌‌کنیم. دلفین وست یک بستر آموزش سرمایه گذاری به زبان فارسی است که در محیط آن می‌توان به آموزش انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس، فارکس، کریپتو، طلا، مسکن و .... پرداخت. کارشناسان واحد سرمایه گذاری در طلای وبسایت دلفین وست می‌توانند نکات لازم در مورد خرید و فروش انواع طلا را به کاربران بیاموزند و اطلاعات ایشان در این باره را ارتقا دهند.

سرمایه گذاری در طلا راهی برای کسب سود با سرمایه کم

طلا یک روش سرمایه گذاری امن، مطمئن و جذاب است که اتفاقاً برخلاف تصور عموم، با سرمایه‌های اندک هم می‌توان به آن مشغول شد. در اینجا به برخی از روش‌های سرمایه گذاری در طلا اشاره کردیم که صرفاً با آموزش سرمایه گذاری در طلا می‌توان به‌صورت صحیح به انجام آن‌ها پرداخت و سود برد. در غیر این‌صورت، سرمایه گذاری در طلا می‌تواند زیان‌ده باشد. پس اگر شما به دنبال آموزشی هستید تا به شما یاد دهد چطور با هر مقدار سرمایه از بازار طلا سود بگیرید، وب‌سایت دلفین وست در این باره به شما کمک خواهد کرد.

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 9 دی 1400 ساعت 12:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین