خبر
 

خرید طلای ارزان از کارگاه طلا سازی، طلا کم اجرت بخریم!

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مسائلی که هنگام خرید طلا، همواره ذهن خریداران را به خود مشغول می کند، اجرت بالای طلا و خرید طلا ارزان ست. البته لازم به ذکر است که ساخت طلا یک پروسه سخت و پرزحمت است. اما، میتوان طلا با اجرت پایین خرید! مسئله اساسی در اینجا این است که بسیاری از طلا فروشان، کالاهای خود را از کارگاه های طلاسازی خریداری میکنند و در واقع واسطه ای در فروش طلا هستند. زنجیر رسیدن زیورآلات طلا از کارگاه طلاسازی به فروشگاه طلا به این ترتیب می باشد، که ابتدا بنکدار قطعات طلا را از کارگاه به صورت عمده تهیه میکند. سپس، فروشندگان یا بصورت مستقیم در حجم بالا از بنکدار خریداری میکنند یا از اشخاصی به نام "کیفی" زیورآلات طلا را تهیه میکنند. حال اگر قطعه طلای مصرفی خود را از کارگاه های طلاسازی خریداری کنید، در واقع می توانید با اجرت پایین و ارزانتر از نمونه های مشابه در بازار طلا بخرید.

کارگاه طلاسازی لئوپارد امکان فروش به صورت تک محصول به مشتریان خود را دارد. کارگاه طلاسازی لئوپارد با بیش از 15 سال سابقه در زمینه طلا سازی، در کشورهای آلمان، اکراین، روسیه و ایران فعالیت دارد. این کارگاه به مدیریت آقای کیانوش زرین تخت که طراح و سازنده جواهرات هستند، اداره می­شود. خبر خوشحال کننده این است که، علاوه بر خرید نمونه های موجود، می­توانید طرح دلخواه خود را سفارش داده و قطعه طلای اختصاصی خود را داشته باشید! 

جواهرات لئوپارد

خرید طلا ارزان و کم اجرت بصورت مستقیم از کارگاه طلا سازی

برای خرید طلا ارزان از لئوپارد و همچنین سفارش طراحی و ساخت طلای دلخواه خود یا می توانید با کارگاه جواهرات لئوپارد تماس گرفته 09020111772 و یا به سایت جواهرات لئوپارد www.leopard-jewelry.com مراجعه کنید. این کارگاه، طلا و جواهرات دلخواهتان را به صورت سفارشی برای شما طراحی و تولید می­کند.

علاوه بر خرید زیورآلات طلا ارزان قیمت و سفارش تولید طلای دلخواه شما، کارگاه جواهرات لئوپارد، کلیه خدمات آبکاری طلا، ریخته گری طلا، تعمیرات طلا و حکاکی بر روی طلا را با بالاترین کیفیت و کمترین اجرت انجام میدهد. این کارگاه علاوه بر ریخته گری طلا، ریخته گری نقره، ریخته گری برنج، ریخته گری برنز و ریخته گری انواع مجسمه ها را نیز انجام میدهد. از طرفی کارگاه لئوپارد تمامی مراحل طراحی و تولید طلا را برای علاقه مندان این حرفه پردرآمد آموزش می­دهد.

خرید طلا لئوپارد

در کارگاه ریخته گری طلا چه میگذرد؟

بد نیست کمی درباره مراحل تولید طلا و ریخته گری طلا بدانیم. یکی از تکنیک های ریخته گری طلا، ریخته گری با موم است. برخی از جواهرسازان ریخته گری با موم را به دلایلی بسیار مفید میدانند. چراکه با انجام این روش، میتوان پایه های سفارشی برای سنگ هایی با تراش های غیراستاندارد ایجاد کرد. جواهرسازان همچنین می توانند قالب های سیلیکونی از قطعات اصلی بسازند و از آنها برای ساخت مدل های مومی جهت کپی طرح اصلی و سری سازی استفاده کنند.

شاید بهترین چیز در مورد ریخته گری با موم این است که می تواند به آزادسازی خلاقیت یک جواهرساز کمک کند. موم را می توان تقریباً به هر شکلی که بتوان تصور کرد شکل داد. اگر جواهرسازان به نتایجی که می‌خواهند دست پیدا نکنند، فقط کافی است موم را ذوب کرده و با آن کاری کاملا جدید بسازند. به همین دلیل است که آموزش ریخته گری مومی اهمیت ویژه ای دارد.

پس از آشنایی با مراحل ریخته گری و تولید طلا، و همچنین آشنایی با کارگاه طلا سازی لئوپارد از این پس برای خرید طلا ارزان و کم اجرت تنها به ما مراجعه کنید.

روش های ریخته گری با موم موجود در صنعت جواهرسازی عبارت اند از: روش ریخته گری گریز از مرکز (سانتریفیوژ) و مکشی.

ابزار لازم برای ریخته گری گریز از مرکز و مکشی چیست؟

ابزار و لوازم زیادی برای ریخته گری طلا به روش گریز از مرکز و مکشی مورد نیاز است. در اینجا لیستی از تمام این ابزارآلات را در اختیار شما عزیزان قرار می­دهیم.

  • لاستیک مدل یا مدل مومی آماده
  • دستگاه تزریق موم یا سماور زرگری در 2 نوع دستی یا اتومات
  • دستگاه پرینتر 3 بعدی
  • دستگاه سنگ سوار کن روی موم
  • سیلندرها و واشرهای کف سیلندر 
  • گچ ریخته گری
  • ترازو آزمایشگاهی
  • تجهیزات مخلوط کردن گچ
  • دستگاه حباب گیر
  • کوره موم­گیری
  • کوره پخت سیلندر
  • مشعل جوشکاری
  • محافظ چشم
  • محافظ دست
  • ظرف مخصوص ذوب فلز(بوته)
  • میله همزن گرافیتی
  • کمک ذوب
  • سطل بزرگ آب
  • دستگاه واترجت
  • کپسول آتش نشانی
  • ماشین ریخته گری
  • انواع ابزارهای دستی مثل سوهانچه در مدل های مختلف، چکش زرگری، اره موئی، دم پهن، دم باریک، دم مفتول، انواع قیچی و غیره
  • فرز مینیاتوری
  • دستگاه پوست و پرداخت
  • دستگاه مگنت پولیش
  • دستگاه بمبینگ

کارگاه ریخته گری لئوپارد

مراحل ریخته گری طلا با روش­های گریز از مرکز و مکشی

  1. یک مدل یا الگوی مومی بسازید یا بخرید.
  2. مدل را بررسی کنید تا هیچ نقصی نداشته باشد.
  3. واشر های کف سیلندر لاستیکی را وزن کرده و علامت گذاری کنید.
  4. شاخه موم را روی واشر کف سیلندر نصب کنید. در جایی که شاخه موم و واشر کف سیلندر به هم می رسند، موم را ذوب کنید.
  5. مدل های مومی را توسط سردرجه در زاویه 45 درجه (نسبت به شاخه) به شاخه متصل کنید.
  6. پس از جا زدن شاخه و واشر کف سیلندر داخل سیلندر، مدل ها باید حداقل 9 میلی متر از دیواره سیلندر فاصله داشته باشند.
  7. گچ ریخته گری را بطور کامل با آب مخلوط کنید و مطمئن شوید که هیچ بخش مخلوط نشده ای وجود ندارد.
  8. کاسه مخلوط گچ و آب را روی دستگاه حباب گیری و ویبره گذاشته و عملیات حباب گیری را انجام دهید.
  9. در حالی که سیلندر را کج می کنید، به آرامی مخلوط حباب گیری شده گچ را داخل سیلندر بریزید تا پر شود. اگر گچ  ترکیبی کافی برای پر کردن یک سیلندر ندارید، آن را رها کنید و گچ بیشتری را مخلوط کنید.
  10. سیلندر پرشده توسط مخلوط گچ و آب  را مجددا حباب گیری کنید.
  11. اجازه دهید مخلوط گچ حدود دوساعت ثابت بماند وخودش را بگیرد وسفت شود.
  12. لاستیک کف سیلندر را با یک حرکت پیچشی بردارید.
  13. اکنون سیلندرها را درون کوره موم گیری گذاشته و فرایند موم گیری را انجام دهید.
  14. بعد از فرایند موم گیری سیلندر ها درون کوره پخت قرار دهید. فرایند پخت گچ سیلندر درجدول چاپ شده روی گچ خریداری شده ذکر شده است. این فرایند ممکن است در دماهای مختلف و بصورت پلکانی تا دمای 850 درجه سانتی گراد و 12 ساعت به طول انجامد.
  15. برای هر سیلندر باید از قبل میزان فلز مورد نیاز را اندازه گیری نمایید.
  16. سیلندر داغ را در دستگاه سانتریفیوژ یا مکش قرار دهید.
  17. فلز را ذوب کنید. فلز را نجوشانید اگر مذاب در حال جوشیدن است، مقداری تنه کار را در مخلوط بریزید و مشعل را عقب بکشید تا فلز خنک شود.
  18. در هنگام ریخته گری از کمک ذوب که به آن تنه کار ( بوراکس ) میگویند استفاده کنید .
  19. هنگامی که فلز ذوب شد، مایع مذاب را درون بوته مربوط به سانتریفیوژ ریخته و درب سانتریفیوژ را بسته و پدال شروع حرکت سانتریفیوژ را فشار دهید. اجازه دهید چرخش دستگاه متوقف شود و سیلندر را از دستگاه خارج کنید. سیلندر داغ را روی یک سطح مقاوم در برابر آتش قرار دهید تا خنک شود و به رنگ قرمز مات درآید. سپس سیلندر را در سطل آب خاموش کنید یا بگذارید در حالی که سیلندرهای دیگر را ریخته اید، بماند. (برای ریخته گری با خلاء، سیلندر را از کوره خارج کرده و آن را داخل محفض ریخته گری قرار دهید. وکیوم را روشن کنید و مطمئن شوید که بین سیلندر و محفظه ریخته گری کاملا توسط واشر و گریس نسوز وکیوم است. وقتی که نشانگر پمپ خلاء دستگاه به بالاترین میزان خلاء رسید ، فلز ذوب شده را بریزید پمپ وکیوم را بگذارید روشن بماند تا فلز جامد شود.)
  20. با استفاده از انبر، سیلندرها را در سطل آب خاموش کنید و آن را به جلو و عقب ببرید. آب تا حد زیادی گچ را از روی شاخه ریخته شده و حذف می­کند.
  21. شما اکنون یک تکه فلز بد رنگ دارید که با گچ و اکسیداسیون سیاه پوشانده شده است. شاخه ریخته شده را با یک مسواک یا فرچه تمیز کنید.
  22. قطعات ریخته گری شده را از قسمت سردرجه از شاخه اصلی ریخته گری ببرید. قطعات ریخته شده را حرارت دهید. قطعات را ذاغاب کنید و مراحل لحیم کاری و پوست زدن و پرداخت کردن و در صورت نیاز آبکاری ، مخراج کاری ، مینا کاری ، شوره و غیره را انجام داده و به پایان برسانید.
  23. تمام شد!

برای آشنایی بیشتر با فرایند تولید طلا و جواهرات و مطالعه مقالات خواندنی در حوزه طلاسازی به مجله تخصصی وب سایت جواهرات لئوپارد مراجعه کنید.

پذیرش خدمات ریخته گری طلا در کارگاه جواهرات لئوپارد

کلیه خدمات ریخته گری طلا ، ریخته گری نقره، ریخته گری برنج و ریخته گری برنز اعم از انواع زیورآلات (انگشتر، دستبند، آویز، گوشواره و غیره) ریخته گری مجسمه و انواع قطعات دکوری در کارگاه جواهرات لئوپارد به صورت کاملا حرفه­ای و با استفاده از بهترین تکنیک­ها و جدیدترین ابزارآلات انجام میشود. برای سفارش کارهای ریخته گری با مشاوران ما 09020111772 تماس گرفته و برای اطلاعات بیشتر به وب سایت جواهرات لئوپارد www.leopard-jewelry.com مراجعه کنید.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 10 آبان 1400 ساعت 14:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین