خبر

بورس در کمای معاملاتی

امروز روند نزولی ارزش معاملات خرد سهام ادامه یافت و به کمترین رقم در 4 ماه اخیر رسید.

در معاملات امروز، سه‌شنبه چهارم آبان ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز دوشنبه ۳۳۶ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش ۳ هزار و ۶۳۲ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۷۱ واحد قرار گرفت.

امروز نماد‌های «شپدیس»، «نوری»، «فولاد»، «کچاد» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «شخارک» و «وپارس» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «غصینو»، «دماوند» و «سمگا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فرابورس» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 

بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی برای کاهش تشنج بازار سرمایه + پادکست
 
در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس فسبزوار صدرنشین است و شپنا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، توسن و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه ۸۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان رسید که ۲۶ درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان رسید. این کمترین رقم ارزش معاملات خرد در ۸۳ روز کاری اخیر از ۲۹ خرداد ماه تاکنون است.
 
منبع:
سه شنبه 4 آبان 1400 ساعت 16:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین