خبر
 

راهی آسان برای پاک کردن لکه کره از فرش

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

pastedGraphic.png

کره به عنوان یکی از محصولات لبنی، از جمله خوراکی های با چربی بالاست. این فرآورده خوراکی، از تهیه کیک و سرو به همراه مربا گرفته تا سرخ کردن مواد غذایی و یا ریختن روی برنج و ...، به طور گسترده در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر تا به حال تجربه ناخوشایندی از ریختن کره روی فرش خود داشته اید، حتما می دانید که تمیز کردن این محصول لبنی با چربی بالا از روی فرش، چقدر سخت است. اما نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با روشی آسان برای تمیز کردن کره از روی فرش، آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

pastedGraphic_1.png

  1. کره را از فرش پاک کنید

در برخورد با لکه کره روی فرش، شاید اولین چیزی که به ذهن تان می رسد، پاک کردن لکه با یک دستمال یا پارچه باشد! اما دست نگه دارید. از پاک کردن اجتناب کنید، زیرا با این کار فقط چربی را روی الیاف فرش پخش خواهید کرد!

به جای پاک کردن، در قدم اول به کمک یک قاشق یا چاقوی کره خوری، مقدار اضافی کره را از روی فرش بردارید. دقت کنید که لکه را گسترش ندهید و از فشار دادن به سمت داخل خودداری کنید تا کره را به عمق بیشتر فرش وارد نکنید.

همچنین در صورتی که لکه کره خشک شده است و یا فکر می کنید الیاف فرش در ناحیه مورد نظر، آسیب دیده اند، بهتر است از خدمات قالیشویی بهبودی کمک بخواهید.

  1. از جوش شیرین برای جذب کره استفاده کنید

در مرحله بعد باید تا حد ممکن چربی را جذب کنید. جذب چربی باعث خارج شدن راحت تر آن از فرش می شود. جوش شیرین یکی از ترکیبات جادویی  برای جذب چربی هاست. جوش شیرین برای جذب چربی کره معجزه می کند. 

کمی جوش شیرین بردارید. مقدار جوش شیرین بستگی به میزان کره ریخته شده روی فرش دارد. فقط در حدی جوش شیرین بریزید که لکه را بپوشاند. جوش شیرین را روی محل مورد نظر بپاشید و اجازه دهید حدود 15 تا 30 دقیقه روی لکه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، مقداری از آن را بردارید و ببینید که آیا جذب کافی انجام شده است یا خیر. اگر کره توسط جوش شیرین به خوبی جذب شده است، آن را جاروبرقی بکشید. اگر جذب هنوز کاملا انجام نشده، بگذارید 10 دقیقه دیگر نیز بماند.

pastedGraphic_2.png

  1. با آب و صابون محل لکه را تمیز کنید

پس از اینکه جوش شیرین را به کمک جاروبرقی از فرش پاک کردید، به کمک یک محلول شوینده، می توانید مابقی چربی اضافی را پاک کنید.

یک ظرف بزرگ بردارید و آن را با آب گرم و صابون پر کنید. خاصیت چربی زدایی موجود در صابون برای پاکسازی بقایای کره ریخته شده روی فرش، بسیار عالی است. به کمک یک دستمال آغشته به محلول، محل را پاک کنید. لکه را مالش ندهید و با ضربات آهسته و فشاری، پاک کردن را ادامه دهید. اجازه دهید محلول به مدت 3 دقیقه روی فرش بماند. سپس فرآیند تمیز کردن را دنبال کنید.

اگر صابون در دسترس ندارید، می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. 1 قسمت مایع ظرفشویی را با 4 قسمت آب گرم ترکیب کنید. چنانچه از جنس الیاف فرش خود آگاهی ندارید و یا تمایلی به استفاده از مایع بر روی فرش خود ندارید، می توانید پس از مراجعه به پورتال Tohidcarpet.ir در بخش ثبت سفارش آنلاین قالیشویی توحید، از خدمات ما استفاده نمایید.

  1. محل را بشویید

 از یک لیوان آب خنک برای پاک کردن باقی مانده کره بر روی الیاف فرش استفاده کنید. می توانید این کار را به کمک یک بطری اسپری دار یا یک دستمال سفید و تمیز انجام دهید. شستشوی فرش را به گونه ای انجام دهید که مایع ظرفشویی یا صابون و جوش شیرین به طور کامل از فرش خارج شود. 

  1. خشک کنید

خشک کردن محل تمیز شده نیز مرحله مهم دیگری برای اتمام فرآیند پاک کردن لکه کره از روی فرش است. به کمک یک حوله یا پارچه تمیز، سعی کنید مقدار اضافی آب فرش را جذب کنید. در صورتی که فرش کاملا خشک نشود، احتمالا با پوسیدگی فرش مواجه خواهید شد. بنابراین خشک کردن در طی انجام مراحل تمیز کردن لکه، نباید هرگز فراموش شود.

تا خشک شدن کامل فرش، بر روی محل پاک شده راه نروید. می توانید به کمک چند دستمال کاغذی و یک پلاستیک، مانع از راه رفتن روی قسمت مورد نظر شوید. تهویه مناسب در محل، می تواند فرآیند خشک شدن فرش را تسریع نماید.

پس از پیروی از راهنمای بالا، فرش شما مطمئناً تمیز خواهد شد و یک بار دیگر همچون روز اول خواهد درخشید. اما در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل فوق، لکه هنوز از بین نرفته است، خدمات قالیشویی در قیطریه در خدمت شماست تا هرگونه لکه را از فرش شما بزداید.

pastedGraphic_3.png

قالیشویی محدوده بهبودی

حرفه ای ترین قالیشویی ها، با دارا بودن دستگاه های تخصصی قالیشویی، خدمات شستشوی فرش را به صورت کاملا مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می دهند. فعالیت های تکنسنین های قالیشویی های معتبر تنها به هدایت دستگاه ها و لکه گیری و سایر فرآیندهای این چنینی محدود می شود. استفاده از خدمات قالیشویی حوالی قیطریه برای شما اطمینان ایجاد خواهد کرد، که فرش ها بدون هرگونه آسیبی، شسته می شوند.

سفارش قالیشویی در قیطریه بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تلفنی، صرفا با چند کلیک از طریق اینترنت امکان پذیر است. برای این منظور کافیست به بخش ثبت سفارش آنلاین قالیشویی توحید مراجعه نمایید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ارائه دهنده خدمات قالیشویی، موکت شویی و مبل شویی در سراسر تهران و کرج است. شعبات مختلف ما آماده خدمت رسانی سریع به شما در هر جای تهران هستند. ما تلاش می کنیم تا با سرعت بخشی به ارائه خدمات، رضایت مندی مشتریان خود را جلب نماییم. همچنین قیمت خدمات ما براساس تعرفه های اتحادیه بوده و دلیل دیگری بر رضایت خاطر مشتریان مان است. 

تضمین کیفیت خدمات شستشوی انواع فرش به خصوص فرش های دستبافت و سابقه زیاد در این حوزه نیز از دیگر دلایل تمایز ما می باشد.

نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 14:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین