خبر

قرمزپوشی بورس امروز هم ادامه یافت

در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۸ شهریور بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی روبه رو و در جایگاه ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی متوقف شد.

امروز بورس، در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۸ شهریور بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی روبه رو و در جایگاه ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی متوقف شد.

شاخص هم وزن نیز افت سنگین ۸ هزار و ۹۳۸ واحدی را که حاکی از خروج پول حقیقی هاست، تجربه کرد و به رقم ۴۳۱ هزار واحد برگشت.

امروز ۶۷۸ هزار فقره معامله ثبت شد ارزش معاملات هم با ۵.۴ هزار میلیارد تومان، به کمترین میزان در هفته‌های اخیر دست یافت؛ این در حالی است که در هفته‌های گذشته، ارزش روزانه معاملات بین ۹ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.

ارزش کل بازار نیز که در دو هفته گذشته در کانال ۶ هزار هزار میلیارد تومانی بود، امروز در آستانه از دست دادن کانال ۵.۷ هزار هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

فارس و فولاد و فملی اثرگذاری هزار و ۲ هزار واحدی در افت شاخص داشتند؛ شستا هم پُرتراکنش‌ترین نماد امروز بود که رشد ۱.۲۴ درصدی در ارزش سهام را شاهد بود.
 
فرابورس نیز ۳۲۱ واحد منفی شد و به رقم ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد رسید. گروه خودرو امروز بیشترین میزان ارزش معاملات با ۴۸۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های لنت ترمز ایران، صنایع جوشکاب یزد و موتورسازی ایران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های فرآوری معدنی اپال کانی پارس، معدنی دماوند و بانک کارآفرین بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۴ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان در ۵۳۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های مجتمع جهان فولاد سیرجان، بیمه اتکایی ایرانیان و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های صنایع غذایی مینو شرق، ریل سیر کوثر و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
منبع:
یکشنبه 28 شهریور 1400 ساعت 16:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین