خبر
 

۷ پول رایج که از دلار آمریکا ارزشمندتر هستند!

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دلار آمریکا یکی از ارزشمندترین ارزهای جهانِ و رقیب اصلی اون در بازارهای بین‌المللی هم یوروست. نرخ این دو ارز در طول سال‌ها در نوسان بوده و هر بار، یکی از اون‌ها بر اریکه قدرت تکیه زده؛ اما ارزهای دیگه‌ای هم وجود دارن که از دلار باارزش‌تر هستن. در این نوشته، به هفت پول رایجی می‌پردازیم که برای داشتن هر واحدشون، باید چندین دلار آمریکا خرج کنید!

۱.دینار کویت

در حال حاضر هر ۱ دینار کویت معادل ۳٫۳۳ دلار آمریکاست.

دینار کویت (KWD) تا سال 2020 ارزشمندترین واحد پولی بود که دولت پشتیبانی می‌کرد. البته ارزهایی که موردپشتیبانی دولت‌ها نبودن، مثل طلا و بیت‌کوین، ارزش بیشتری داشته‌ن.

منابع نفتی فراوان، کمک زیادی به رشد ثروت این کشور و حمایت از ارزش دینار کویت کرده. صندوق ذخایر ملی کویت، ثروت قابل‌توجهی داره و مدیریت اون هم بر عهده اداره سرمایه‌گذاری این کشور کوچک در خاورمیانه‌ست.

۲.دینار بحرین

در حال حاضر هر ۱ دینار بحرین معادل ۲٫۶۵ دلار آمریکاست.

دینار بحرین (BHD) در رتبه دوم ارزهای باارزش‌تر از دلار قرار داره. میانگین سالیانه ارزش دینار بحرین از سال 2011 به‌رغم تأثیر چشم‌گیر کاهش قیمت نفت بر اقتصاد بحرین، ارزش خودش رو حفظ کرده.

دینار بحرین به هزار فلس تقسیم می‌شه. این ارز باارزش، در سال ۱۹۶۵ به‌ازای هر ۱۰ روپیه خلیج فارس برابر با ۱ دینار معرفی شد. نرخ تورم هم در این کشور، متوسط ​​و نسبتا پایدار است.

۳.ریال عمان

در حال حاضر هر ۱ ریال عمان معادل ۲٫۶۰ دلار آمریکاست.

عمان هم از کشورهاییِ که پول خودش رو با نرخ ثابت، به دلار آمریکا وصل کرده. ریال عمان (OMR) به‌خاطر سیاست‌های پولی سختگیرانه این کشور و محدودیت‌های مالی، ارزش خودش رو در برابر دلار حفظ کرد.

سیاستگذارهای عمانی عرضه پول رو برای محافظت از کشور در برابر جنگ و درگیری در خاورمیانه، محدود کرده‌ن. این تصمیم بر نرخ تورم کشورشون هم تأثیر گذاشت. روش‌های اعطای وام در این کشور، به نفع شرکت‌ها و مشاغل کم‌ریسکِ.

۴. دینار اردن

در حال حاضر هر ۱ دینار اردن معادل ۱٫۴۱ دلار آمریکاست.

دینار اردن (JOD) چهارمین پول باارزش‌تر از دلار آمریکاست. ایده اصلی پیوند دینار اردن با دلار ایالات متحده، این بود که مبادله پایدار به جذب سرمایه‌گذاران آمریکایی در اردن کمک کنه.

دینار اردن به ده درهم، صد قرش یا هزار فلس تقسیم می‌شه. جالبِ بدونید منابع طبیعی این کشور کوچک، بسیار محدودِ و اون‌ها برای تأمین بخش بزرگی از انرژی موردنیازشون، به کمک‌های خارجی وابسته هستن.

۵. پوند انگلیس

در حال حاضر هر ۱ پوند انگلیس معادل ۱٫۳۷ دلار آمریکاست.

سیاست‌گذاران بانک انگلستان، طی چند دهه گذشته با تحولات سایر کشورها همگام بوده‌ن و تلاش کرده‌ن ارزش پوند رو بیشتر از دلار ایالات متحده حفظ کنن.

ارزش پوند انگلیس (GBP) به‌طور سنتی بیشتر از دلار آمریکا بود، اما در بیشتر قرن بیستم کاهش یافت. این کاهش در دهه ۱۹۸۰ میلادی برعکس شد و پوند برتری قبلی خودش نسبت به دلار رو پس گرفت.

۶. دلار جزایر کیمن

در حال حاضر هر ۱ دلار جزایر کیمن معادل ۱٫۲۰ دلار آمریکاست.

دلار جزایر کیمن (KYD) در دهه ۱۹۷۰ میلادی، ۱٫۲۰ دلار تعیین شد. شاید فکر کنید راه آسونی برای ایجاد ارزش بیشتر از دلار در پیش گرفتن، ولی در واقع راه سختی محسوب می‌شه.

وقتی شرایط اقتصادی داخلی ضعیف باشه و ایالات متحده هم نرخ بهره رو زیاد می‌کنه، حفظ ارزش چنین ارزهایی دشوار می‌شه. جالب بدونید این کشور جزیره‌ای رو بهشت ​​مالیاتی می‌دونن!

۷. یورو

در حال حاضر هر ۱ یورو معادل ۱٫۱۸ دلار آمریکاست.

بالاخره به یورو (EUR) می‌رسیم که این روزها ارزش بیشتری از دلار داره و در رتبه هفتم ارزهای باارزش‌تر از پول آمریکا قرار گرفته.

دلار آمریکا طی سال ۲۰۲۰ به‌طور کلی در برابر یورو ضعیف شد، اما ارز ضعیف همیشه هم بد نیست، چون می‌تونه به صادرات بانک مرکزی اروپا (ECB) کمک کنه؛ نهادی که سیاست‌های پولی منطقه یورو رو تعیین می‌کنه.

اگه به فکر استفاده از درگاه پرداخت ارزی بر اساس ارزهای خارجی، مثل دلار و یورو افتاده‌ید، امکان فعال‌سازی مستقیم چنین قابلیت‌هایی برای وب‌سایت‌های ایرانی وجود نداره، اما درگاه پرداخت هوشمند و درگاه پرداخت اشتراک و خدمات پرداخت یاری فوق‌العاده‌ای داریم که با پول رایج کشورمون کار می‌کنن و در شرایط فعلی، راهکار پرداخت فوق‌العاده‌ای برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران محسوب می‌شن.

نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 17 شهریور 1400 ساعت 18:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین