خبر
 

لپ تاپ‌های کاربردی با قیمت مناسب

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

pastedGraphic.png  

 

لپ تاپ: به رایانه شخصی کوچک و قابل حمل گفته می‌شود، وزن لپ تاپ به اجزای تشکیل دهنده آن بستگی دارد و معمولا بین 1 تا 7 کیلوگرم است. برق لپ تاپ از یک باتری تامین می‌شود که با یک آداپتورAC/DC  شارژ می‌شود.

لپ تاپ‌ها بنابر نوع کاربردشان به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل: لپ تاپ دانشجویی، مالتی مدیا، صنعتی(تجاری)، خانگی، گیمینگ و گرافیکی.

قطعات سخت‌افزاری لپ تاپ‌ها که در حین خرید باید به اطلاعات و کیفیت آن‌ها توجه کرد: 

مادربرد: اصلی‌ترین قطعه لپ تاپ است و وظیفه کنترل پردازشگر مرکزی و ایجاد ارتباط بین سایر قطعات را برعهده دارد. پورت‌های لپ تاپ،  CPU و کارت گرافیک روی مادربرد قرار دارند.

CPU  : پردازنده یا واحد پردازش مرکزی که مغز کامپیوتر هم شناخته شده است به صورت یک تراشه بر روی برد اصلی سیستم مادربرد نصب می‌شود و از قطعات اصلی لپ تاپ است.  CPU وظیفه مدیریت تمام مراحل پردازش داده‌ها، عملکردهای ریاضی و منطقی، مقایسه‌ای و مقایسه‌های مربوط به آدرس‌دهی را انجام می‌دهد، این سخت‌افزار برای پردازش به برق نیاز دارد و به همین دلیل گرما تولید می‌کند که برای خنک کردن آن از فن (Heat sink) استفاده می‌شود ؛ یک قطعه آلومینیومی یا مسی که دقیقا روی پردازنده قرارمی‌گیرد.

GPU (کارت گرافیک): پس از پردازنده، کارت گرافیک لپ تاپ از اهمیت بالایی برخورداراست. این قطعه وسیله پردازش تصویر و ارتباط با مانیتور است. کارت گرافیک اطلاعات پردازنده را برای نمایش در صفحه نمایش آماده می‌کند، کیفیت تصویر به میزان قدرت پردازنده و حافظه بستگی دارد. پردازش تصاویر و ارتباط با صفحه نمایش از مهم‌ترین وظایف کارت گرافیک است. کارت گرافیک دو خروجی برای صفحه نمایش و تلویزیون دارد. همچنین رم منحصر به خودش را دارد که تصاویر برای نمایش در مانیتور چند لحظه در این رم ذخیره می‌شوند. در حال حاضر سه شرکت Nvidia، AMD،  Intelاز بهترین و باکیفیت‌ترین تولیدکننده کارت گرافیک هستند. 

HDD (هارد دیسک): قطعه‌ای که برای ذخیره‌سازی به طور دائم است و ظرفیت آن با گیگابایت و ترابایت اندازه‌گیری می‌شود. این قطعه یک صفحه انعطاف پذیر دارد که با چرخش یک هد بر سطح آن اطلاعات به صورت مغناطیسی ذخیره می‌شوند. سرعت چرخش این صفحه را با RMP اندازه‌گیری می‌کنند. هارد در 3 سایز متفاوت تولید می‌شود: 1.8 اینچ، 2.5 اینچ، 3.5 اینچ که دو مورد اول بیشتر در دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌شود.

RAM: مخفف Random access memory است که به معنی دسترسی تصادفی حافظه است. رم، حافظه موقت لپ تاپ است که انجام تمام عملیات لپ تاپ وابسته به آن است و با هربار خاموش کردن لپ تاپ اطلاعات آن به طور کامل از بین خواهد رفت. امروزه بیشتر از رم DDR4 با ظرفیت 32 گیگابایت استفاده می‌شود.

در خرید لپ تاپ باید به کیفیت و گارانتی آن توجه کرد و از اطلاعات این قطعات باخبر شد تا بتوان لپ تاپی مناسب با نیاز کاربردی خریداری کرد.

یک لپ تاپ خوب برای باید این ویژگی‌ها را داشته باشند:

پردازنده یا CPU بسیار قوی داشته باشد

پردازنده گرافیکی GPU  بسیار قوی داشته باشد

امکان استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه HDD با حجم بالا

صفحه نمایش با رزولوشن و رفرش ریت بالا

قابلیت ارتقاء سیستم را داشته باشد.

ازمهم‌ترین نکته‌هایی که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد کارت گرافیک آن می‌باشد. کارت گرافیک در کنار دیگر عوامل در کارایی لپ تاپ بسیار مهم است. در خرید لپ تاپ باید به مشخصات فنی لپ تاپ، مدل و برند آن توجه کرد. لپ تاپ را باید متناسب با نیاز و کاربری موردنظر خریداری کرد مثلا برای کاربرد گیمینگ حتما باید از سیستم مناسب با کیفیت بازی‌ها استفاده کرد زیرا اگر از لپ تاپی که گرافیک یا پردازنده پایینی دارند، برای بازی‌های نسل جدید و پیشرفته استفاده شود ممکن است از توان لپ تاپ خارج باشد طوری که شاید این بازی‌ها با مشکل در نصب مواجه شوند یا خیلی کند عمل کنند و باعث هنگ کردن سیستم شوند که البته قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ بالاتر از لپ تاپ‌هایی با کاربری عمومی و روزمره است مثلا برای انجام تکالیف دانش آموزان، ارائه‌های دانشجویان، یا حتی انجام کارهای اداری که نیازی نباشد با لپ تاپ ساعت‌ها درحال پردازش نرم‌افزار باشید لپ تاپ‌ با قیمت مناسب‌تر از برندهای معروف و ارزنده‌ای چون لنوو و حتی ایسوس می‌توان خریداری کرد. 

pastedGraphic_1.png

ازجمله لپ تاپ‌هایی که علاوه بر داشتن برند خوب، کارایی ارزنده‌ای نیز دارند و همچنین از قیمت مناسب و بصرفه برخوردارند؛ لپ تاپ ایسوس مدل X543 MA_GQ 1013 که ظرفیت حافظه RAM 4 گیگابایت است و همچنین ظرفیت حافظه داخلی آن یک ترابایت می‌باشد. شرکت سازنده پردازنده گرافیکی آن Intel می‌باشد. صفحه نمایش آن 15.6 اینچ می‌باشد. نوع حافظه رم آن DDR4 است و پورت HDMI نیز دارد. 

قیمت لپ تاپ 

قیمت لپ تاپ معمولا نسبت به دیگر وسایل الکترونیکی و دیجیتال گرانتر است اما هنوز هم می‌توان با قیمت مناسب لپ تاپی خرید که کیفیت درخوری هم داشته باشد، با این وجود برند لنوو توانسته محصولاتی باکیفیت و برازنده با قیمتی بصرفه‌تر را به بازارعرضه کند. 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad L3 i3 ظرفیت حافظه RAM 4 گیگابایت و ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت می‌باشد. و شرکت سازنده پردازنده گرافیکی آن Intel می‌باشد و بدون سیستم عامل کار می‌کند همچنین صفحه نمایش مات این لپ تاپ با دقت HD/1366*768 کارمی‌کند. برای کاربری عمومی طراحی شده‌ و یک دوربین هم در جلوی آن با قدرت فوکوس 1MP 720p HD نصب شده‌است، دوربین این لپ تاپ یک شاتر حفظ حریم خصوصی هم دارد. در این لپ تاپ لنوو باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 48 وات برساعت بکاررفته است همچنین بعد از شارژ کامل باتری تا مدت 9 ساعت می‌توان از آن استفاده‌کرد. 

pastedGraphic_2.png

این لپ تاپ لنوو دارای سری پردازنده Core i3، مدل پردازنده 10110U با محدوده سرعت پردازنده 2.0 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز و حتی بیشتر است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ Intel و UHD GRAPHIC می‌باشد.

خرید آنلاین

از طریق فروشگاه‌‌های اینترنتی می‌توان در تمام طول روز خرید کرد درحالیکه پیدا کردن فروشگاهی که 24 ساعته و در تمام روزهای هفته بازباشد آن هم در شرایط کنونی فراگیری ویروس کرونا ممکن نیست. پیداکردن بعضی از سیستم‌ها با برندها در برخی شهرها مشکل است که با گزینه خرید آنلاین خرید به آسانی صورت می‌‌گیرد. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی که کالای دیجیتال می‌‌فروشد و همیشه در دسترس است فروشگاه اینترنتی تلکام می‌‌باشد که محصولات خود را با کیفیت اورجینال و بدون واسطه در مدت زمان اندکی ارسال می‌‌‌کند. شما می‌توانید از انواع لپ تاپ با کاربری‌ مختلف و قیمت مناسب درسایت تلکام دیدن کنید.

نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 17 شهریور 1400 ساعت 07:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین