خبر

افزایش ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی شاخص کل

امروز شاخص کل بورس با افزایش ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی به یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، امروز شاخص کل بورس با افزایش ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی به یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با یک هزار و ۱۶۹ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۸۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۷۹۰هزار و ۹۲۸ معامله به ارزش ۵۵۲۰ میلیارد تومان انجام دادند.
 
امروز نماد‌های میدکو، فارس، پارس، وغدیر، اخابر و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
نماد‌های شتران، وسرضوی و وتجارت نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز با افزایش ۱۶۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس هم ۳۶۷ هزار و ۹۳۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان بود.

امروز نماد‌های بپاس، آریا، ارفع، فرابورس وسمگا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. نماد‌های صبا، شگویا و شاوان نیز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان، نوسازی و ساختمان تهران و معدنی دماوند بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های شهد، فولاد امیر کبیر کاشان و مهندسی نصیر ماشین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان در ۳۶۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های پخش هجرت، صنایعه ماشین‌های اداری ایران و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه، بیمه میهن و ویتانا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۲۳۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۶۹ نماد بورسی و ۶۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۳۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۲ نماد بورسی و ۷۲ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.
 
منبع:
یکشنبه 10 مرداد 1400 ساعت 15:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین