خبر

خبری مهم درباره عرضه اولیه بورس و وام سهام عدالت

چند وقتی است که خبروام سهام عدالت در رسانه‌ها منتشر و مردم‌به دنبال واریز شدن این‌وام‌هستند.

به گزارش پول نیوز، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی هفت میلیون تومانی را ابلاغ کرد. براساس این شیوه نامه همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تا کنون هیچ میزانی از سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، امکان استفاده از این کارت‌ها را دارند. سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ ۷۰ میلیون ریال است. مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است.

عرضه اولیه بورس طرفداران زیادی دارد و سهامداران همیشه پیگیر خبر آن هستند. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون پنج عرضه اولیه راهی بازار سرمایه شده اند و اکنون خبر از عرضه بعدی به میان آمده است. ششمین عرضه اولیه امسال با نام محصولات کاغذی لطیف و با نماد معاملاتی «لطیف۱» در روز دوم تیر ۱۴۰۰ در بازار فرابورس انجام می‌شودتعداد سهام قابل عرضه این شرکت ۲۶ میلیون برگه سهم است و سهمیه هر کد بورسی ۵۰ سهم است همچنین دامنه قیمتی هر سهم از ۳۰۰۰ تا ۳۲۵۰ تومان است و حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای گرفتن این عرضه اولیه ۱۶۲ هزار تومان است. در صورتی که میزان مشارکت ۲.۵ میلیون نفر باشد، برآورد می‎‌شود به هر نفر حداکثر ۱۱ سهم برسد که ۳۶ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

از سال ۹۷ به بعد، افرادی که از بانک مرکزی سکه خریداری کرده اند باید مالیات پرداخت کنند. در میان مشمولان پرداختمالیات سکه کسانی هستند که هنوز نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکرده اند و مالیات آن‌ها عقب افتاده است. طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، کلیه خریداران حقیقی سکه از بانک مرکزی در سال گذشته تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند.

محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد که بر این اساس، دریافت‌کنندگان سکه در سال ۱۳۹۹ نیز تا تاریخ مذکور فرصت دارند نسبت به پرداخت مالیات مقطوع سکه و یا حسب مورد نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

صرافی کریپتولند که چند وقتی بسته شده بود و نگرانی‌های برای سپرده گذارانش ایجاد شده بود، از امروز آغاز به کار کرد.

کاربران این سایت می‌بایست به منظور احراز هویت، بر اساس جدول زمان‌بندی اعلام شده و رقم آخر کد ملی خود، مشخصات خود را در سایت cryptoland.com ثبت کنند. نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ارقام ۰، ۱ و ۲ است، روز سه شنبه اول تیرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ خواهد بود. نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ارقام ۳، ۴ و ۵ است، روز چهارشنبه ۲ تیرماه خواهد بود. نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ارقام ۶، ۷ و ۸ است، پنجشنبه ۳ تیرماه خواهد بود. نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آن‌ها رقم ۹ است و همچنین کاربرانی که به هر دلیل موفق به ثبت نام در تاریخ‌های قبلی نشده‌اند، جمعه ۴ تیرماه خواهد بود. بدیهی است که در صورت عدم ثبت‌نام در مهلت مقرر، تبعات و مسئولیت این اقدام با کاربر خواهد بود.
 
منبع:
چهارشنبه 2 تیر 1400 ساعت 13:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین