خبر

افت ۸ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز از هفته چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با افت ۵۹۵۵ واحدی، به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.

 
به گزارش پول نیوز، شاخص بورس ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ دوشنبه که به عنوان اولین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در هفته به شمار می‌رود، بورس اوراق بهادار تهران بعد از عرضه اولیه چهارشنبه هفته گذشته امروز روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۸۵۸۷ واحد به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۷۹۲ واحد به رقم ۳۸۳ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۶۲۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۵.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از ۷ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران بیش از ۱۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در جریان معاملات روز بعد بازار سرمایه شاخص کل بورس با سه هزار واحد مثبت و ۰٫۲۹ درصد رشد در مدار یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۱۵ واحد مثبت در محدوده ۳۸۳ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات به پنج هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز افزایش یافته است همچنین نماد‌های «وبملت» با ۸۷۷ واحد مثبت «خودرو» با ۶۴۶ واحد رشد و «رمپنا» با ۵۶۸ واحد صعود بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس داشتند در مقابل نماد‌های «فولاد» با ۵۸۴ واحد منفی و «فملی» با ۲۹۹ واحد نزول بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. بیشرین تراکنش هم برای «غکورش»، «خودرو» و «خساپا» ثبت شد. بیشترین خرید‌های حقیقی در نماد‌های «وبملت» «فروی» و «فزرین» رقم خورد در حالی که بیشترین خرید‌های حقوقی «غکورش» «غصینو» و «فولاد» بودند. برترین گروه‌های صنعتی هم امروز خودرو، بانک و فلزات اساسی بودند.

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز از هفته چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ با افت ۵۹۵۵ واحدی، به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۱۴۲۸ واحد افت کرد و به ۳۸۲ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. نماد‌های فملی، فولاد، شستا، شتران، وبملت، وغدیر بیشترین اثر منفی و نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۲۸۲ واحد، کل (هم‌وزن) ۳۲۰۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۰۶۳ واحد، آزاد شناور ۱۲۱۵۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۷۰۷۹ و ۱۵۷۱۲ واحد افت کردند.
 

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.

 

 

منبع:
پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت 12:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین