خبر
 

پیش بینی آینده صنعت بسته بندی

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه تمامی لوازم و محصولات متعدد با بسته بندی های مناسب به بازار عرضه میشوند. توجه به صنعت بسته بندی چیزی است که اکنون بسیار مهم شده و تمامی کشورها به آن دقت ویژه ای دارند. همه ما میدانیم که نقش اصلی بسته بندی محافظت از کالایی است که درون آن قرار میگیرد یعنی به گونه ای که بسته بندی بتواند کالا را بدون هیچ گونه آسیبی، سالم به دست مصرف کنندگان برساند. در ادامه مطالب میخواهیم درباره آینده این صنعت سخن بگوییم.

با توجه به افزایش تولیدات مصرفی ایران، نیاز به بسته بندی بیش از پیش حس میشود اما متاسفانه هنوز به اهمیت آن پی نبرده اند و رعایت کردن این موضوع را یک کار جانبی، غیرلازم و نوعی رفع تکلیف میدانند. تا زمانی که افراد و تولید کنندگان صنایع مختلف به باور درستی در امر بسته بندی نرسند، به طور جدی برای این موضوع هزینه نخواهد شد.

تولیدات متعدد و از سوی دیگر نحوه توزیع و ارائه آنها در بازارهای داخلی و صادراتی قواعد اصولی را میطلبد که توسط یک بسته بندی مناسب امکان پذیر است. استفاده از این صنعت برای حفظ و ماندگاری، معرفی نهایی محصول مخصوصا در حوزه موادغذایی بسیار حائز اهمیت است زیرا عرضه و فروش کالاهای تولید شده را تسهیل میکند.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

آینده کنونی بسته بندی به سمت و سویی در حال حرکت است که بیشتر، مشتری پسند بوده و طبق خواسته و نیازهای آنان طراحی میگردد. بهره گیری از انواع خلاقیت و نوآوری ها در تولیدات، استفاده از طرح و چاپ اختصاصی به طور غیر ارادی در ناخودآگاه افراد و خریداران تاثیر گذاشته و آنها را به خرید ترغیب میکنند.

انگیزه و تمایل فعالان در حوزه تولید بسیار زیاد است و باعث شکل گیری یک میدان رقابتی میان آنان شده است. این فضا در گذشته وجود نداشت ولی از زمانی که تولیدکنندگان و شرکت ها به اهمیت بسته بندی های شیک، مدرن و مشتری پسند ایمان آوردند، تنوع در مدل های بسته بندی را سرلوحه کار خویش قرار دادند اما همچنان فعالان حوزه بسته بندی ضعیف عمل میکنند و هنوز به اهمیت صنعت بسته بندی در بازرایابی و فروش کالاها باور ندارند در صورتی که این رابطه باید مستقیم و دو سویه باشد تا نیازهای بازار بهبود یابد.

حالا سوالی که برایتان پیش خواهد آمد این است که چه نوع بسته بندی میتواند در آینده به خوبی عمل کرده و نیاز بازار را نیز تامین نماید؟

در حال حاضر،انواع بسته بندی های متفاوت مثل شیشه، فلز، پلاستیک و کارتن یا مقوا را مشاهده میکنید که هر یک کاربرد منحصر به فرد خاص خود را دارند و در صنایع متفاوت استفاده میشوند اما تولیدکنندگان به دنبال نوعی از بسته بندی میباشند که بشود آنرا برای تمامی محصولات تعمیم داد و از آن استفاده کرد. اگر نگاهی به صنایع مختلف تولیدی بی اندازید با یک بررسی سریع میتوانید دریابید که اکثر پک هایی که دوروبرمان است از جنس کارتن و مقواست.

امروزه اکثر تولید کنندگان با شرایط پیش آمده خواستار تولید پک هایی هستند که سازگاری مناسبی با محیط اطراف خود داشته باشد یعنی هرچه سازگاری آن با محیط بیشتر باشد محبوبیتش در میان مشترین بیشتر میشود. ورق های کارتنی و مقوایی که طی فرآیندی در کارتن سازی ها به پک های کارتنی و جعبه های مقوایی تبدیل میشوند، از آنجایی که بر پابه کاغذ میباشند سازگاری خوبی با محیط زیست داشته و پس از مصرف سریعا وارد چرخه بازیافت میگردند.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

به علاوه ویژگی دیگری که آنها را نسبت به دیگر بسته بندی های خاص تر کرده است، امکان بالا چاپی است که میتوان بر روی آن درج کرد. زیبایی و جذابیت امری جدا نشدنی از بسته بندی میباشد، دقت در نحوه خلق آن نیز اهمیت ویژه ای دارد.

امروزه تولیدکنندگان دنبال تنوع برای پک محصولات خود میباشند و این گستردگی تنوع را میتوان در انواع جعبه های کارتنی و مقوایی مشاهده کرد. حق انتخابی که در نوع چاپ این گونه پک ها به شما داده میشود در کمتر بسته بندی هایی به چشم میخورد. برای مثال چاپ فلکسو بیشتر برای تولیدکنندگانی استفاده میشود که میخواهند تنها با یک چاپ ساده و تعداد رنگ محدود، کالاهای خود را به بازار عرضه کنند ولی برای کسانی که محصولات صادراتی دارند، انواع جعبه های لمینتی با طرح و رنگ های بسیاری توسط چاپ افست تولید میشود که با توجه به خدمات پس از چاپ همانند: سلفون، طلاکوبی و برجسته سازی نوشته ها، امکان یووی کردن جعبه ها و غیره، مدل های زیبایی از بسته بندی را در اختیار مشتریان میگذارند.

با تمامی نکات گفته شده درباره صنعت بسته بندی و تغییر نگرش تولیدکنندگان و فروشندگان انواع محصولات، میتوان به آینده بسته بندی در روند پیشرفت امیدوار شد. با نظر به اینکه رویکرد اقتصادی کشور به سمت حمایت از کالاهای ایرانی و اقتصاد مقاومتی پیش میرود، با افزایش و رونق بازارهای تولیدی و کیفیت انواع بسته بندی و پک کالاها، افق روشنی را میتوان برای این صنعت در ایران پیش بینی کرد.

در خصوص فعالیت موثر در این زمینه باید اشاره کرد که شناسایی و آنالیز بازار هدف و نوع محصولات باید در دستور کار قرا رگیرد. آگاهی داشتن از مسائل اساسی همچون: بازاریابی، برندینگ، حمل و نقل و بومی سازی طراحی ها و موارد دیگر از فاکتورهای مهمی هستند که میتوانند در معرفی کردن کالاهای ایرانی موفق عمل کنند.

کارتن سازی آوین پک با توجه به آنالیز نیاز بازارهای داخی و صادراتی در تلاش است با تولید انواع پک ها و بسته بندی های با کیفیت جلب رضایت تولیدکنندگان را به همراه داشته داشته.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 13:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین