خبر

کاهش نماد‌های درگیر با صف‌های فروش

هفته گذشته شاخص در رقم ۱.۱ میلیونی با حمایتی قوی مواجه شد. به نظر می‌رسد این سطح حمایت شاخص را شارژ کرده است.

به گزارش پول نیوز، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه هشتم خرداد- روند بازار سهام در روز چهارشنبه می‌تواند چراغ راهنما باشد. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۳ هزار و ۹۱۵ واحد و شاخص هم‌وزن ۲۹۷ واحد رشد کردند. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۵۸۲ رسید. شاخص کل بورس یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز بالاتر از ۳۸۳ هزار واحد قرار دارد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۱۴۶ نماد رشد قیمت و ۲۳۵ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۳۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های دارویی رازک (درازک)، فروسیلیس ایران (فروس) و لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، بهمن دیزل (خدیزل) و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت داروسازی اسوه (داسوه)، فراورده‌های نسوز پارس (کفپارس) و لامیران (فلامی) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، زرین معدن آسیا (فزرین) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه ۳ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومانی بسته شد که کمترین رقم در ۱۰ روز معاملاتی گذشته است.
 
افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه ۲۳۱ نماد صف فروش داشتند و تعداد نماد‌های صف خرید ۵۳ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۲۲۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضا‌ها

روز چهارشنبه شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف خرید ۷۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و وخارزم (سرمایه‌گذاری خوارزمی) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین عرضه‌ها

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۳۷ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و خزر (فنرسازی زر) و بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته شاهد بهبود روند‌های بازار بودیم و از تعداد نماد‌های درگیر با صف فروش کاسته شد. پس از رشد ۹ هزار واحدی شاخص در روز سه‌شنبه و بازگشت به کانال ۱.۱ میلیون واحدی، شاخص کل در روز چهارشنبه ۳ هزار و ۹۱۵ واحد بالا آمد تا نشان دهد رقم یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی سطح حمایتی قوی برای شاخص است. نکته مهم‌تر اینکه شاخص کل هم‌وزن پس از ۱۰ روز صعود کرد و تعداد نماد‌های مثبت بازار به ۱۴۶ نماد رسید که بیشترین تعداد در ۴۱ روز کاری گذشته از ۱۰ فروردین ماه تاکنون است.

علاوه بر این رقم مازاد عرضه بازار به کم‌ترین میزان در ۱۰ روز کاری گذشته رسید و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روز چهارشنبه با رشد ۳۸ درصدی به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۸ روز کاری گذشته است. همچنین روند نزولی خروج پول حقیقی ادامه یافت به طوری که رقم خروج پول حقیقی در روز چهارشنبه نسبت به روز شنبه ۷۵۸ میلیارد تومان کمتر بود که نزول درصدی را نشان می‌دهد.


بنابراین در روند‌های درونی بازار نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود که انتظارات نسبت به روند شاخص را در معاملات امروز مثبت کرده است. با توجه حمایت قوی شاخص در مرز ۱.۱ میلیونی به نظر می‌رسد شاخص بتواند باز هم رشد کند و بالاتر از سطح فعلی قرار بگیرد.
 
 
منبع:
شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 09:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین