خبر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

بازار امروز مانند روز گذشته با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش پول نیوز، امروز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

امروز هم در عمده گروه‌های معاملاتیِ بازار شاهد افزایش عرضه و افت دسته جمعی قیمت‌ها و شاخص‌ها هستیم. در این میان معاملات بانکی‌ها و فلزی‌ها متعادل دنبال می‌شود و با گرایش مثبت نیز همراه هستند.

در گروه بانکی وتجارت در قیمت ۲۴۴ تومان با نوسانات مثبت همراهست. در نماد وپاسار شاهد جهش بیش از ۱.۵ درصدی قیمت و قرار گرفتن نماد در محدوده ۱۶۶۴ تومان هستیم. وبصادر رشد ۱ درصدی دارد و در قیمت ۲۲۴ تومان دنبال می‌شود.

صف فروش خودرو و شپنا جمع شد.

شاخص کل بورس تهران امروز در شروع معاملات با افت هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فملی، وپاسار و پترول بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فارس، شپنا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی‌ها متعادل و منفی آغاز کردند، اما به موجب افزایش محسوس تقاضا در این گروه، ذوب جهش قیمتی بیش از ۴ درصدی دارد و در محدوده ۳۱۲ تومان دنبال می‌شود. فولاد در قیمت ۱۱۷۳ تومان با پیشروی بیش از ۱ درصدی همراه است. فملی با رشد ۳ درصدی در قیمت ۱۲۲۴ تومان داد و ستد می‌شود. فخوز و فاسمین و فایرا از دیگر سبز پوش‌های گروه اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۷۲۵واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۸درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۴نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۷۷نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خودرو، شپنا، فملی، پترول، شتران، شستا و اپال در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های ذوب، دماوند، شگویا، آریا، بپیوند، بگیلان و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۵۳۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۸۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در جریان معاملات مثبت و متعادل محصولات شیمیایی، پترول در سقف قیمتی روزانه تشکیل صف خرید داده است. آریا و نوری با پیشروی بیش از ۱ درصدی قیمت همراهند. شگویا نیز در محدوده ۸۲۴ تومان در مدار مثبت دنبال می‌شود.

صف‌های خرید حدود ۲۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۳۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶هزار و ۱۳۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وتجارت، سیتا و آریان در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۱۹۰میلیارد تومان (۸۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۲۸۵میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام (قجام) به ۴.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۶۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۰درصد از ۶هزار و ۵۵۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۵۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۵۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۷۵میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت ۱۰:۰۵ وغدیر صف خرید تشکیل داد.
 
منبع:
دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 17:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین