خبر

بورس جور تحریم نفت را در بودجه کشید

امروز رئیس جمهور در ستاد مقابله با کرونا اظهارات مهمی داشت؛ از اعلام میزان تاثیر درآمد‌های نفتی بر بودجه ۹۹ تا سهم بورس در تامین بودجه این سال. به گفته رئیس جمهور تحریم‌ها حالا شکسته شده و در عین حال تلاش اسرائیل برای تفرقه‌افکنی در منطقه شکست خورده است.

به گزارش پول نیوز، هرچند رئیس جمهور سهم نفت در بودجه ۹۹ را حدود ۸ درصد اعلام می‌کند، اما این موضوع را قید نمی‌کند که دولت سال گذشته منابع زیادی از صندوق توسعه ملی برداشت یا مقدار زیادی اوراق بدهی منتشر کرد و همه این‌ها را می‌توان درآمد‌های نفتی دانست چراکه در سال‌های آینده قرار است که این‌ها همه با درآمد‌های نفتی جبران و تسویه شود. روحانی همچنین اعتراف کرد که برداشت دولت از بورس ۳ برابر مقدار پیش‌بینی شده در بودجه بوده است.

خلاصه‌ای از مهمترین اظهارات حسن روحانی، رییس جمهوری در ادامه آمده است.

ارقام عجیب بودجه‌ای

سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه این‌ها را هم حساب کنیم، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.

سهم سهام در بودجه ۹۹

وی اضافه کرد: سهام دولتی که قرار بوده بفروشیم و در بودجه مشکلات را حل کنیم بنا بوده ۱۲ هزار میلیارد
باشد به جای آن ۳۵ هزار میلیارد سهام را فروختیم. به هر حال اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است.
 
وعده‌های روحانی در سه ماه پایانی دولت

قولی که به مردم دادیم این است که در این ماه‌های پایانی که حدود ۳ ماهی که از دولت مانده همچنان ما اهدافمان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم، معیشت مردم بهتر شود و تا آنجایی که می‌توانیم طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم. بانک مرکزی وظیفه مهمی بردوش دارد و کار بزرگی دارد انجام می‌دهد.

کاهش تورم با کاهش نرخ دلار

این که قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و ارزش پول ملی بالا می‌رود یعنی کاهش تورم است و مردم راحت‌تر بتوانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت عادلانه تری خریداری کنند.

۱۰‌ها میلیون دوز واکسن در مسیر ورود به کشور

امیدواریم ده‌ها میلیون دوز واکسن در آینده در اختیار مردم قرار بگیرد و به جایی یک میلیون جایی ۱۰ میلیون واکسن سفارش دادیم و همه این‌ها به سرعت وارد می‌شود.

بانک مرکزی با وجود مشکل در تامین ارز اعلام کرد در زمینه واکسن بی‌درنگ پول را پرداخت می‌کند بنابراین قولی که در کرونا و تحریم به مردم دادیم پای قولمان هستیم تا به امروز بودیم و تا روز آخر هم خواهیم بود.
 
منبع:
پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 15:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین