خبر

از عرضه مسکن در بورس چه خبر؟

محمدرضا تابش، عضو سابق شورای پول و اعتبار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید که طرح و ایده پیش فروش متری مسکن و عرضه املاک افراد حقیقی و حقوقی و ارگان‌ها در بورس کالا جذاب است و قابلیت اجرا دارد.

به گزارش پول نیوز، در شرایط اقتصادی فعلی یکی از بازار‌هایی که نیاز به توجه و ساماندهی دارد، بازار مسکن است و اقداماتی که بتواند شرایط را به نفع بازار مسکن و مردم تغییر دهد قابل بررسی است؛ در این زمینه یکی از مکانیسم‌هایی که می‌تواند نقش بسزایی را در شفاف‌سازی بازار مسکن داشته باشد بورس کالا است.

در همین رابطه محمدرضا تابش، عضو سابق شورای پول و اعتبار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایده پیش فروش متری مسکن و عرضه مازاد املاک افراد حقیقی و حقوقی و ارگان‌ها در بورس کالا بسیار خوب است و باید شرایط برای اجرای چنین طرح‌هایی مهیا شود.

تابش با بیان اینکه نیاز به بررسی و آسیب شناسی طرح‌هایی از این دست با بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در اقتصادمان ضرورت دارد، افزود: پیش فروش متری مسکن، طرحی بسیار پسندیده است به ویژه برای افرادی که توانایی تهیه مسکن را ندارند؛ البته در کشوری که تورم بالا را تجربه می‌کند باید تضمین برای اجرای چنین طرح‌هایی ایجاد شود تا بستر و مامنی برای اعتماد مردم و تحقق این طرح به وجود آید که ابزار‌های بورسی می‌تواند تضمینی مناسب در اجرای دقیق اینگونه طرح‌ها باشد.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر بررسی دقیق و همه جانبه به منظور اجرای طرح‌های جذاب برای مردم، اظهار داشت: عرضه املاک اشخاص حقیقی و مازاد نهاد‌های مختلف نیز در بورس کالا قابلیت اجرایی دارد که می‌تواند در راستای شفاف سازی اقتصاد کارگشا باشد.

تابش ادامه داد: برای اجرای طرح‌های متنوع حوزه مسکن، خوشبختانه در کشور، زمین و مصالح ساختمانی به وفور وجود دارد، اما نیازمند سرمایه گذاری در این بخش هستیم ضمن آنکه ارائه تسهیلات و وام‌هایی برای جذب انبوه سازان می‌تواند در توفیق چنین پروژه‌هایی نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی ایجاد اطمینان در راستای سرمایه گذاری با توجه به تحریم‌ها و مباحث سیاسی دشوار است و به طور حتم اقتصاد به این دست طرح‌های متنوع، جذاب و با تضمین در حوزه مسکن نیازمند است.
 
منبع:
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 20:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین