خبر

تزریق نقدینگی، راه حلی برای بهبود شرایط

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه انتشار اوراق را یک راهکار تقویتی برای بازار دانست و گفت: چالشی که بازار با آن مواجه است، نبود نقدینگی است، بنابراین هر چاره‌ای حتی مقطعی که سبب هدایت بورس در مسیری که سهام نشان می‌دهد، بشود اقدامی مفید است.

به گزارش پول نیوز، مهرزاد منتظری مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه درباره تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بورس گفت: چند ماه است که بازار سهام با فشار فروش رو به رو است و با نگاهی به عرضه‌ها شاهد آن هستیم که سهامداران به آسانی دارایی خود را به قیمت ارزان می‌فروشند، بنابراین اگر با تزریق این میزان نقدینگی به بازار طرف تقاضا تقویت شود قطعا تعادل در بازار ایجاد می‌شود.

وی انتشار اوراق را یک راهکار تقویتی برای بازار دانست و گفت: چالشی که بازار با آن مواجه است، نبود نقدینگی است، بنابراین هر چاره‌ای حتی مقطعی که سبب هدایت بورس در مسیری که سهام نشان می‌دهد، بشود اقدامی مفید است.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه ادامه داد: از آنجایی که اقتصاد کشور اقتصاد تورمی است، نوسان قیمتی و در نهایت قیمت سهام و رفتار سهامداران مسیر بازار را تعیین خواهد کرد. در نظر داشته باشید اگر شرایط پیرامون بازار به همین شکل بماند یعنی قیمت ارز، نرخ سود بانکی و اوراق تغییری نکند می‌توان امیدوار بود که نقدینگی روانه بازار خواهد شد، اما اگر این عوامل تغییر قیمتی داشته باشند قطعا بر روند بازار تاثیر منفی می‌گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از آنجایی که ابهامات سیاسی در تحلیل روند بورس وجود دارد، فعلا نمی‌توان راهکاری اعلام کرد؛ چون علاوه بر عوامل یا ابهامات داخلی (مانند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری) هنوز تعاملات بین المللی به نتیجه مشخصی نرسیده که بتوانیم راهبرد‌های ۱۰۰ درصدی و تاثیر گذار برای بازارسرمایه اعلام کنیم.

منتظری بیان کرد: اگر نقدینگی جدید وارد بازار شود همچنین دامنه نوسان به شرایط متقارن برگردد، بازار سهام با سرعت بیشتری به روند طبیعی بر می‌گردد.
 
 
منبع:
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 10:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین