خبر

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملات هفتگی بورس، با ۱۲ هزار واحد افت به عدد یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، در معاملات (شنبه ۲۸ فروردین) شاخص کل بورس در معاملات با افت ۵ هزار و ۱۰۷ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیزبا ۲۶۱ واحد افت به عدد ۴۳۴ هزار و ۱۹۶ هزار واحدی رسید. تا این لحظه نماد‌های های پارند، سیتا، اپال، سپاس، کمند، افران و تاصیکوح بیشترین تقاضا را در بازار دارند. همچنین نماد‌های های شستا، فملی، بوعلی، برکت، سیتا، خودرو و اپال پر تراکنش‌های بازار بودند و نماد‌های فولاد، فملی، فارس، شستا، کچاد، وبملت و تاپیکو بیش‌ترین تاثیر را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

روز پس از آن نیز در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۹ هزار و ۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن با افت ۹۰۱ واحدی به رقم ۴۳۲ هزار و ۴۵۸ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۵۸۷ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۳۲ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۱۰ هزار واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۷۳۲ واحدی رسید. در پایان معاملات امروز نماد‌های ساراب، اپال، سیتا، بوعلی، وبملت، شستا و وپاسار پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های کیان، پالایش، دارایکم، کمند، وپاسار و امین یکم بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند و همچنین نماد‌های سیتا، سپاس، پارند، کارین، تاصیکوح وامین یکم از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۳۰ فروردین شاخص کل هم‌وزن نیز ۷۱۵ واحد افت کرد و به ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحد رسید. «فارس»، «فولاد» و «ونیکی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و «فایرا» «کاوه» و «وبملت» سبزترین نماد‌ها در روز سرخ بورس امروز بودند. «شستا»، «شپنا»، «فملی» سه نماد پرتراکنش بورس بودند. ارزش معاملات بورس به حدود رقم ۳ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس ۴۰ هزار میلیارد تومان بود.

شاخص بورس در معاملات روز پس از آن پس از آن شاخص کل بورس پس از رشد دو هزار و ۸۲۵واحدی شاخص کل (۰.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۹هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۲درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۴۰نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقوقی‌ها امروز حدود ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «برکت»، «خودرو»، «شستا»، «وتجارت»، «خساپا»، «شپنا» و «وبملت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «ذوب»، «بپیوند»، «شگویا»، «آریا»، «بگیلان»، «صبا» و «بجهرم» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۲۵میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملات هفتگی بورس، با افت ۱۲ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد و شاخص هم وزن با افت هزار و ۶۱۳ واحدی به عدد ۴۳۰ هزار واحد رسید. نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز شاخص با افت ۵۵ واحدی به عدد ۱۷ هزار واحد رسید و نماد‌های آریا، ذوب و شگویا بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.
 

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
منبع:
جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 10:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین