خبر

رشد آرام آرام شاخص بورس

ملماسی می‌گوید که البته با پیشرفت اوضاع و مشخص شدن فضای سیاسی کشور شرایط بازار مناسب می‌شود. زیرا متغییر‌هایی که در بازار داریم به موضوعات داخلی بازار مربوط نیست.

به گزارش پول نیوز، رامین ملماسی، مدیرعامل کارگزاری سینا ضمن تحلیل روند امروز بورس بیان کرد: اتفاقاتی که این روز‌ها در بازار رخ می‌دهد به اعتقاد من به هیچ وجه به بحث‌های تخصصی و کارشناسی برنمیگردد و بیشتر تحت تاثیر رفتار‌های مالی و هیجانات برای فروش است که در بازار شکل گرفته است که آن هم به دلیل عدم اطمینانی است که سرمایه گذاران به آینده بازار دارند. به دلیل اینکه بیشتر متغییر‌های آینده ناشناخته هستند این عدم اطمینان را تشدید می‌کند و موج فروش‌ها را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر از نظر تحیلی تخصصی بازار نگاه کنید به عنوان مثال P/E عمده شرکت‌های بزرگ در بازار در حدود ۵ یا ۶ است. اما بخش هیجانات رفتاری موضوعی است که خیلی تحت تاثیر عوامل خارج از بازار است.

ملماسی افزود: به طورمثال گفتمان‌هایی که افراد سیاسی مثل دولت و مجلس دارند و اتفاقاتی که در سطح کلان مملکت در حال وقوع است تاثیر بسزایی دارد. متاسفانه این بازار مبتلابه شده است و بیشتر از این بخش در حال لطمه دیدن است.

مدیرعامل کارگزاری سینا ادامه داد: ضمن اینکه این روز‌ها شاهد یک بازار نو ظهور در ایران به اسم بازار رمز ارز‌ها هستیم و به دلیل شرایطی که در دنیا پیش آمده و رمز ارز‌ها در حال توسعه هستند و به هرحال سرمایه گذاران هم به دنبال بازدهی هستند، پرطرفدار شده است. به خصوص اینکه سرمایه گذاران در ایران به دنبال بازدهی‌های بسیار کوتاه مدت هستند.

این کارشناس مالی خاطرنشان کرد: زمانی که در دنیا حرف از سرمایه گذاری می‌شود سرمایه گذاری‌های ۳ تا ۵ سال را کوتاه مدت می‌دانند، اما در ایران زمان ۲ یا ۳ ماه برای یک سرمایه گذار بسیار زمان طولانی محسوب می‌شود و همین مسئله باعث شده است یک بخشی از نقدینگی به سمت این بازار برود.

ملماسی می‌گوید که البته با پیشرفت اوضاع و مشخص شدن فضای سیاسی کشور شرایط بازار مناسب می‌شود. زیرا متغییر‌هایی که در بازار داریم به موضوعات داخلی بازار مربوط نیست.

مدیرعامل کارگزاری سینا درانت‌ها ابرازکرد: البته خیلی از کارشناسان این روز‌ها به بحث دامنه نوسان حساس شده اند، اما به نظر من موضوعاتی که این روز‌ها از بیرون بازار سرمایه بر شرایط بازار اثر گذار است به مراتب بیشتر از این موضوعات داخلی بازار است.
 
منبع:
پنجشنبه 26 فروردین 1400 ساعت 09:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین