خبر

مردم در بورس مال‌شان را از دست دادند

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد شدید از دولت در مورد وضعیت نامطلوب و زیان شدید سهامداران در بورس گفت: مال مردم در بورس از دست رفته و باید وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

به گزارش پول نیوز، با وجود آن که امروز بازار بورس سبزپوش بود، اما جهش ۱۸ هزار واحدی شاخص کل را در یک روز نمی‌توان برای سهامداران حقیقی چندان امیدبخش دانست خصوصا که شاخص هم وزن – که وضعیت نماد‌های کوچک بورس را نمایندگی می‌کند و نگاه سهامداران خرد بیشتر به این شاخص است – هم امروز رشد بسیار ضعیفی داشت.

تجمعات سهامداران در اعتراض به سقوط پی در پی بازار و از دست رفتن سرمایه‌های آن‌ها تقریبا به صورت سریال هر روزه درآمده بدون آن که مسئولان اقتصادی تمهید اساسی برای پایان دادن به ریزش‌های بازار بیندیشند.

برخی نمایندگان مجلس از هر گاهی به شرایط بورس معترض می‌شوند، اما این اعتراضات هم به اقدام عملی دولت در جهت حمایت از بازار سهام منتهی نشده است.

چرا مجلس به زیان مردم در بورس ورود نمی‌کند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی مجلس در تذکری عنوان کرد: وظیفه مجلس حل و فصل مشکلات کشور و رفع دغدغه‌های مردم است که بورس یکی از دغدغه‌های مردم است.

وی افزود: مجلس کی می‌خواهد به موضوع بورس ورود داشته باشد؟ باید در این باره تصمیم گیری صورت گیرد. اگر بنا به طرح موضوع در شورای هماهنگی سه قوه است این کار را دنبال کنند و در مجلس هم سوال مربوط به این موضع در دستور کار قرار گیرد. مال مردم در بورس از دست رفته است.
 
منبع:
چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 12:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین