خبر

روند مثبت بورس ادامه دارد؟

کارشناسان درباره بازار سرمایه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ نظرات متفاوتی ارائه کردند.

به گزارش پول نیوز، کارشناسان بر این عقیده هستند؛ ابهامات در نتایج برجام وجود دارد و اعتماد کم سهامدارن به بازار سرمایه بر روی روند بازار اثر مستقیمی دارد.

تحلیلگران معتقدند که این روند مثبت در بازار یک تسکین‌دهنده است و با توجه به شرایط موجود، برای بازار جذابیت زیادی ندارد و احتمال ریزش مجدد بازار وجود دارد. به گفته کارشناسان بازار روند صعودی خواهد داشت، اما این روند در آینده نزدیک رخ می‌دهد.

بازار چهارشنبه به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر بازار روز گذشته روند صعودی دارد. اگر تزریق نقدینگی در بازار سرمایه انجام نشود بار دیگر روند بورس ریزشی می‌شود و اعتماد سهامداران نسبت به این بازار نسبت به گذشته کاهش می‌یابد.

آلومینیوم در تالار بورس کالا

تالار صادراتی بورس کالای ایران فردا ۲۵ فروردین ماه برای نخستین بار میزبان عرضه شمش آلومینیوم است.

مجتمع صنایع آلومینوم جنوب در نظر دارد امروز ۳۰۰ تن شمش آلومینیوم را به منظور صادرات در بورس کالای ایران عرضه کند که قرار گرفتن آلومینیوم بر تابلوی تالار صادراتی، برای نخستین بار رقم می‌خورد.

قیمت پایه این عرضه، ۵۱۲ هزار و ۵۹۶ ریال به ازای هر کیلوگرم بوده و مکان تحویل نیز انبار کارخانه است.

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران از جمله مشخصات این عرضه می‌توان به اعتباردهی تمامی محصول از طریق ضمانتنامه بانکی یا گشایش اعتبار اسنادی (حداکثر ۳ ماهه) با کارمزد ۱.۵ درصد ماهانه اشاره کرد.

از سوی دیگر خریداران ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و جهت تسویه در بورس و صدور حواله برای قرارداد‌هایی که به صورت اعتباری تسویه می‌شوند پرداخت مبلغ ارزش افزوده به صورت نقدی الزامی اعلام شده است.

در اطلاعیه این عرضه آمده است حداکثر زمان حمل از تاریخ صدور حواله ۷ روز کاری بوده و مسئولیت حمل، صادرات، اظهار گمرکی و رفع تعهدات ارزی به عهده خریدار است. همچنین حداقل خرید ۲۵ تن اعلام شده و خریدار مجاز به فروش کالا در بازار نخواهد بود.
 
منبع:
چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 09:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین