خبر

برگ برنده سازمان بورس رو شد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است سازمان بورس تمام برگ‌های برنده‌اش را رو کرده و تنها دولت با تزریق نقدینگی میتواند بازار را نجات دهد.

به گزارش پول نیوز، بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند ریزشی خود با کاهش ۹۷۷۵ واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن ۸۳۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱.۷ میلیارد سهام حق تـقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۹۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

تزریق نقدینگی مشکل بورس را حل می‌کند/برگ برنده سازمان بورس رو شده است

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت ریزشی بازار اظهار کرد: بازار همچنان از کمبود نقدینگی و ابهام بر سر توافقات برجام و آینده نرخ ارز رنج میبرد. به نظر میرسد سازمان بورس تمام برگ برنده‌های خود را رو کرده است و دیگر کاری از دستش برنمی‌آید.

وی افزود: باید منتظر بود و دید که دولت برای رفع این کمبود نقدینگی اقدامی انجام میدهد یا خیر. بازار نیازمند پول تازه است، آن هم نه پولی که از جنس بازار باشد. با تزریق نقدینگی مشکلات بازار حل خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر مذاکرات وین گفت: اگر در این مذاکرات به توافق برسیم نرخ دلار پایین‌تر خواهد آمد و اقتصاد کشور از این وضعیت رها میشود. با این حال بازار از این میترسد که دلار خیلی افت کند.

وی افزود: گرچه این اتفاق نمی‌افتد، اما در اظهار نظر‌های برخی مسئولان خیلی غیرکارشناسانه نرخ دلار را بسیار پایین‌تر از واقعیت پیش‌بینی میکنند. این کاهش نرخ دلاری که گفته میشود اتفاق نمی‌افتد چرا که اگر دلار زیر ۲۰ هزار تومان بیاید باعث فرار منابع و ثروت کشور میشود و به اقتصاد آسیب خواهد زد.

خبری زاده با اشاره به این که اگر اعتراض‌های خیابانی علیه وضعیت کنونی بورس ادامه‌دار شود به ضرر بازار تمام خواهد شد، گفت: اگر پس از هر اعتراض مسئولان سازمان اقدامی کنند که بازار برای مدتی برگردد دیگر برای سهام‌دار خرد اینطور جا می‌افتد که میتوان هر سهمی را خرید و اگر ریخت اعتراض میکنیم تا بازار مثبت شود. امیدوارم بازار مثبت شود، اما نه صرفا به این دلیل.

وی گفت: اگر دلار خیلی افت نکند کف شاخص روی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد میماند. اما در حال حاضر بازار قفل شده است و خیلی از سهم‌ها اصلاح نمی‌کنند. هر روز شاخص یک درصد پایین می‌آید، اما این یک درصد مربوط به سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز است. سهم‌های کوچک یک ماه است که قفل شده و در صف فروش است.
 
منبع:
دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 15:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین