خبر

ارزش پالایشی یکم در بورس امروز ۱۸ اسفند ۹۹

ارزش پالایشی یکم در بورس امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ مشخص شد.

به گزارش پول نیوز، ارزش پالایشی یکم در بورس امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه افزایشی شد. جدول زیر نمایانگر نوسانات سهام شرکت‌هایی است که در پرتفوی صندوق ETF پالایش یکم (دارا دوم) حضور دارند. تمام نماد‌های مجاز معاملاتی این صندوق امروز در پایان معاملات دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۹ با کاهش قیمت مواجه شدند. در ادامه ارزش پالایشی یکم امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ را در زیر بخوانید.

شاخص بورس امروز ۱۸ اسفند ماه با رشد ۵ هزار واحدی همراه بود و هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۳.۴۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۸ هزار و ۳۹۱ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد آن به ۴ میلیون ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۷.۰۰۷ تومان ثبت شد.

این درحالی است که در زمان پذیره نویس صندوق پالایش یکم هر واحد این صندوق به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش رسید و متقاضایان برای خرید ۵۰۰ واحد سهام این صندوق مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت کردند.

ارزش هر واحد از دارا‌یکم نیز با افت ۳.۳۱ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۴ هزار و ۸۲ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد آن به ۲ میلیون ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۱۶.۶۵۹ تومان ثبت شد.

در ادامه قیمت صندوق پالایشی یکم در بورس را بخوانید. ارزش پالایشی یکم در بورس در زیر بررسی شده است. ارزش پالایشی یکم در بورس امروز یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ را در ادامه خبر راهبرد معاصر بخوانید.

در بسته خبری امروز ارزش صندوق پالایشی یکم، قیمت‌های هر سهم سهام دولتی و ارزش پالایشی یکم را آنالیز کرده و بررسی‌های صورت گرفته را به مخاطبان ارائه می‌کند. در این خبر ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز دوشنبه ۱۸ اسفند را می‌خوانید.

واحد‌های پالایش یکم امروز ۱۸ اسفند ماه بعد از چندروز سبز بود و مثبت معامله شد و با ۴.۳۴ درصد افزایش قیمت مواجه شدند و نماد‌های شپنا و شبندر تاثیر مثبت در رشد شاخص داشتند.

همچنین در بین نماد‌های این صندوق نماد شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) رشد ۴.۵۸ درصدی و شپنا (پالایش نفت اصفهان) ۲.۵۸ درصد رشد و نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با ۰.۹۴ درصد رشد و شبریز (پالایش نفت تبریز) با رشد ۵.۴۴ درصدی امروز را به پایان رساندند.

امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با رشد ۴.۳۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۸ هزار و ۳۹۱ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۵.۹۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۸ هزار و ۵۲۲ تومان معامله شد.

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

نماد‌های پالایشی امروز معامله شدند و همه آن‌ها با صف فروش مواجه شدند. صف فروش که بیشتر از دلیل و منطق بازار بورس ناشی از هیجان است و سپس برای دانستن ارزش سهام دارا دوم و اطلاعات مربوط به نکات مهم در مورد اولین شرکت پالایش یکم یا دارا دوم در بازار سهام با ما همراه باشید.

عرضه‌ها در محدوده مقاومت تکنیکالی نماد‌های پالایشی تشدید شده است و دامنه منفی و حتی صف فروش ایجاد می‌کنند.

در مجموع ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از واحد‌های صندوق پالایش یکم فروخته شد و کل پولی که به دلیل اختلافات به مردم برگردانده شد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

در واقع، از ارزش دارا دوم یاپالایش یکم به ارزش ۶۲ هزار میلیارد تومان، ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد فروخته شده است.

حداقل یک ماه پس ازپایان پذیره نویسی در بورس که در ۲۰ شهریور انجام شد، نمادپالایش یکم باز می‌شد، بنابراین احتمال دارد که این نماد در پایان این ماه بازگشایی شود.
 
منبع:
دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت 16:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین