خبر

معاملات مشکوک امروز بورس کدام بود؟

در روز رشد ۵۸۶۰ واحدی شاخص، چهار پتروشیمی، یک پالایشی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پول نیوز، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با بهبود تقاضا در کف قیمتی نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۵۸۶۰ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۷۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۷.۲ و ۱.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فرآوری معدنی اپال کانی پارس به همراه بانک صادرات با داد و ستد بیش از ۶۵۳، ۵۲۶، ۳۵۷، ۳۱۹ و ۲۶۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۵ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت رایان هم افزا حاضر در بازار دوم فرابورس با رشد ۵.۹ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۵.۳ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های پتروشیمی جهرم، توسعه بین الملی پدیده شاندیز، پتروشیمی تخت جمشید، پالایشگاه شیراز، پتروشیمی آبادان، فروشگاه‌های افق کوروش، سرمایه گذاری پارس آریان، دارویی برکت، پتروشیمی پارس، آذریت، سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری، نفت سپاهان، فولاد آلیاژی ایران و کاغذسازی کاوه مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور چهار پتروشیمی، یک پالایشی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.
 
منبع:
دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت 11:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین