خبر

۱۵ نماد بورسی مشمول معاملات مشکوک شدند

فهرست ۱۵ شرکت مشمول معاملات مشکوک امروز، شامل دو شرکت سرمایه گذاری استانی، بیمه پارسیان و ۸ نماد فرابورسی مخصوصا" "وهنر" بود.

به گزارش پول نیوز، معاملات امروز بازار سهام هم با تشدید نگرانی‌ها از آینده و تکرار ریزش قیمت‌ها و شاخص و افزایش انتقاد‌ها از دولت شروع و به پایان رسید و شاخص با از دست دادن بیش از ۸ هزار واحد دیگر به یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد عقب نشینی کرد تا روز‌های سخت بازار، طولانی‌تر و پیچیده‌تر شود.

براساس این گزارش، ارزش معاملات سهام شرکت‌های بورسی و دو بازار اول و دوم فرابورس هم با داد و ستد بیش از ۲.۵ و ۱۲.۶ هزار میلیارد تومانی همراه بود و بیشترین حجم معاملات به ملی مس، بانک پارسیان ریال فولاد مبارکه با بیش از ۲۷۹، ۲۱۶ و ۱۳۱ میلیون سهم تعلق داشت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۵ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، دو شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان رضوی و گیلان با معامله بیش از ۳.۴ و ۳۹ میلیون سهم و سپس بیمه پارسیان با ۵۱ میلیون سهم حضور داشتند.

در ادامه هم شرکت‌ های لعابیران، سیمان ممتازان کرمان، کشت و صنعت جوین، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، پدیده شاندیز، سیمان شمال، پتروشیمی اصفهان، سیمان هرمزگان، گز سکه، گروه توسعه هنر ایران و سرمایه گذاری معیار صنعت پارس، مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو شرکت سرمایه گذاری استانی، بیمه پارسیان و ۸ شرکت فرابورسی مخصوصا" "وهنر" با بیش از ۸۳.۸ میلیون سهم از جمله نکات جالب این فهرست بود.
 
منبع:
سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت 11:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین