خبر
 

برترین برندهای ورق استیل در بازار آهن ایران

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید برترین برند ورق استیل از آیرومارت

در بازار آهن آلات با انواع مقاطع فلزی متنوعی روبه رو هستیم. گستردگی تنوع در این بازار با وجود روش‌های تولید مختلف و تغییر ترکیب شیمیایی ساختار، قابل توجیه است. در واقع هر عنصری که در ساخت مذاب اولیه تولید مقاطع مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک خاصیت منحصر به فرد را به وجود می‌آورد. مهم‌ترین دغدغه مشتریان آهن آلات، زنگ زدگی و خوردگی مقاطع فولادی است. افراد باتجربه و متخصص در این حوزه سال‌ها تلاش کردند تا برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند. حاصل مطالعات و آزمایشات متعدد به تولید آلیاژهای جدید فلزی منجر شد که خواصی در حد همان فولاد اولیه داشتند. این گروه از آلیاژها با نام فولاد استنلس استیل یا فولاد زنگ نزن و یا به اختصار استیل شناخته می‌شوند.

بی شک ساخت چنین آلیاژی هزینه‌های بالایی را به همراه دارد. بنابراین قیمت استیل اغلب از سایر آلیاژهای فولادی بیشتر خواهد بود. البته این مسئله بیشتر به دلیل دشوار بودن آماده سازی شمش اولیه در مقایسه با سایر آلیاژهای فولادی مربوط می‌شود.

انواع آلیاژ ورق استیل

تغییر درصد عناصر سازنده در آلیاژ فولاد زنگ نزن موجب شده تا با گریدهای مختلفی از این آلیاژ مواجه باشیم. به طور کلی سه دسته کلی برای آلیاژهای استیل می‌توان در نظر گرفت: استیل بگیر، نگیر و فولاد نسوز. آلیاژهای سری 300 عمدتا در گروه استیل نگیر و آلیاژهای سری 400 در گروه استیل بگیر قرار می‌گیرند. آلیاژ 309 و 310 نمونه‌هایی از فولاد نسوز هستند.

در بازار آهن آلات عمدتا دو نوع ورق استیل بیشتر به فروش می‌رسد: ورق استیل 304 و 430. هر کدام از این گریدهای استیل کاربرد مخصوص به خود را دارند. از آنجا که قیمت استیل 304 با 430 متفاوت است، بی شک قیمت ورق در این دو گروه نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین لازم است پیش از خرید مطمئن شوید کدام گرید آلیاژی برای محصول شما مناسب است.

واردات انواع ورق استیل

چالش‌های بسیار زیاد در تولید استیل باعث شده بسیاری از کشورها از جمله ایران ترجیح دهند این محصول را به تولید، از دیگر کشورها وارد نمایند. البته در واحدهای فولادسازی فولاد آلیاژی ایران واقع در یزد و فولاد آلیاژی اصفهان تعدادی از گریدهای استیل در حجم پایین تولید می شوند. در بین تولید کنندگان این محصول، قاره آسیا بیشترین سهم  از کشورهای تولید کننده دارد. مقاطع استنلس استیل به خصوص انواع ورق استیل از کشورهای ایتالیا، تایوان، کره، چین، هند وارد می‌شوند. با مهمترین تولید کنندگان استیل جهان آشنا شوید.

برترین ورق‌های استیل دنیا

اوتکومپو(Outokumpu)

این شرکت با ظرفیت تولیدی بالغ بر 2.4 میلیون تن استنلس استیل به روش نورد سرد، یکی از مهم ترین رهبران بازار استیل دنیا می باشد که در تمام قاره های دنیا یک واحد تولیدی برای خود احداث کرده است. چین، فنلاند، آلمان، مکزیک، سوئد، انگلیس و آمریکا، تا بتواند سریع ترین دسترسی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در سال 2015 میزان عرضه این شرکت حدوداً 2.4 میلیون تن با مبلغ فروشی در حد 6.4 میلیون یورو به ثبت رسید.در سلسله کارخانه های اوتکومپو بیش از 11000 متخصص در 30 کشور جهان مشغول به کار هستند. که دفتر اصلی آن در اِسپو-فنلاند می باشد. این مجموعه تولید کننده ورق استیل با کیفیت بالا است.

کلومبوس (Columbus)

تنها شرکت تولید کننده استیل آفریقای جنوبی در نزدیکی ژوهانسبورگ واقع شده است و با فاصله حدود 176 کیلومتری از آن، با شعار "افزودن کیفیت استنلس به زندگی" پا به عرصه تولید گذاشت و ماموریت خود را اینگونه توصیف کرد: "رقابتی ترین تولید کننده جهان، به طوری که ترجیح هر مشتری محصولات Columbus باشد". این شرکت در سال 1966 شروع به فعالیت کرد و با تمام محدودیت های مربوط به شرایط جغرافیایی و مشکلات امنیتی اکنون یکی از بازیگران عرصه استیل است. این کارخانه تولید کننده میلگرد استیل و ورق استیل در انواع گریدهای آلیاژی است.

جی اف ای (JFE Steel)

هر زمان اسم از پیشرفت در صنعت می رود حتما باید اسم ژاپن برای شما نیز آشنا باشد. ژاپن توانمندی بالایی در زمینه افزایش عملکرد کارخانه های خود با حداقل انرژی دارد. JFE Steel نیز با داشتن دو کارخانه در غرب و شرق ژان آسیایی عرضه تجارت فولاد است.

وای‌سی ایناکس تایوان (YC inox)

با توجه به شرایط خاص ایران در زمینه واردات از کشورهای جهان شاید دادن رتبه بندی دقیق به یک کشور در بلند مدت نیاز به بازبینی داشته باشد اما فعلا تایوان از نظر حجم واردات استیل به ایران رتبه دوم قرار دارد که از با کیفیت ترین محصولات وارداتی را دارد. وای سی ایناکس تایوان با ارائه سبدی از مقاطع مختلف استیلی یکی از منابع تامین استیل کشور می‌باشد. این مجموعه کار خود را از سال 1973 آغاز کرد.

ای کی استیل (AK Steel)

نمیشود از تولید یک محصول استراتژی نام برد و کشوری مانند ایالت متحده را تولید کننده آن ندانست. ای کی استیل در ایالت اوهایو یک از تولید کنندگان استیل با کیفیت است که به صورت ویژه در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. شرکت ای کی استیل دارای هشت کارخانه فولاد، دو کارخانه کُک و دو کارخانه تولید لوله در شش ایالت (ایندیانا، کنتاکی، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا و غرب ویرجینیا) و یک کارخانه تولید لوله در مکزیک است.

ایپرام یا اپرام (Aperam)

  Aperam یکی دیگر از تولیدکننده های مهم جهان در زمینه استنلس استیل با ظرفیتی بالغ بر 2.5 میلیون تن در سطح اروپا و برزیل می باشد. این شرکت همچنین پیشرو در تولید استیل الکتریکال و آلیاژهای نیکل می‌باشد. برزیل، بلژیک و فرانسه با 6 مرکز میزبان تولید این شرکت می‌باشند. این شرکت از لحاظ زیست محیطی نیز به موفقیت هایی دست یافته است، بدین ترتیب که علاوه بر ظرفیت تولید بالایی که دارد نرخ ضرری که به محیط زیست وارد میکند بسیار پایین و منحصر به فرد می باشد.

ویراج هند (Viraj)

این مجموعه به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان مقاطع استیلی از سال 1992 مشغول به فعالیت است. انواع محصولات استیلی این کارخانه در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. میلگرد، انواع ورق، پروفیل و فلنج ویراج هند به دلیل کیفیت و مرغوبیت در گروه کالاهای با کیفیت قرار می‌گیرد.

تغییر قیمت ورق استیل در سال جاری

قیمت ورق استیل در طول سال تحت تاثیر شرایط و عوامل مختلف دچار نوسان می‌شود. تغییرات مقاطع استیلی در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر از حد بوده است. چرا که امسال بازار آهن آلات شرایط جدید و عجیبی را تجربه کرد. از شیوع کرونا تا اعمال محدودیت‌ در مرزهای بازرگانی، افزایش شدید نرخ دلار به ویژه در نیمه نخست سال، التهابات به وجود آمده در پی انتخابات آمریکا و تغییر میزان عرضه و تقاضا همگی مجموعه عواملی بودند که دست در دست هم بازار آهن به خصوص استیل را دچار آشفتگی کردند.

در تعیین قیمت ورق استیل قیمت ماده اولیه و نرخ دلار بیشترین تاثیر را دارند. البته باید توجه کنید که علاوه بر نوع آلیاژ برند و کیفیت نیز بر نوسانات قیمت این مقاطع تاثیر به سزایی دارد.

ورق‌های استیل موجود در بازار براساس کاربرد به صورت زیر است:

  • ورق استیل صنعتی
  • ورق استیل دکوراتیو

هر دو گروه از این محصولات براساس حالت سطح به صورت مات، براق و خش دار قابل عرضه هستند.

استعلام قیمت ورق استیل از آیرومارت

فولاد بازرگانی آیرومارت با در اختیار داشتن سال‌ها تجربه در تامین مقاطع ساخته شده با آلیاژ استیل، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می‌باشد. انواع ورق استیل مورد نیاز در صنعت و نیز ورق‌های مورد استفاده در بخش دکوراتیو ممکن است به خدماتی نظیر برشکاری و سوراخکاری نیاز داشته باشند. آیرومارت علاوه بر تامین سبدی از مقاطع مورد نیاز شما، قابلیت ارائه خدمات مختلف برشکاری، انبارداری و... را دارد.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 13 بهمن 1399 ساعت 11:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین