خبر

شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی/ رفتار شرکای تجاری ایران تغییر کرده است

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: ایام مبارکی پیش رو داریم در و در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هستیم، خصوصا 12 بهمن که آن روحِ بلند در کالبد ملت ایران دمیده شد و به تعبیر  استاد شهید مطهری، آفتابی که بنا بود از از غرب طلوع کرد. روزهای مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که باید نسل نوجوان و جوان‌مان را با این انقلاب آشنا و اگاه کنیم.

وی افزود: هر پیروزی که به دست آمد، فرج و گشایش بعد از سختی بود؛ سختی‌هایی بر مردم، رهبران، زندانیان و آن‌ها که در تبعید بودند و آن‌ها که فرزندان خود را در راه انلاب فدا کردند، روزهای سختی را گذراندند ولی خداوند در جایی که احساس می‌کرد دیگر گشایش نیست، گشایشی به وجود می‌آورد. امام(ره) بعد از اینکه در دوران تبعید، در نجف به ایشان فشار آوردند، به سمت کویت رفت و بعد از آن هم به سمت پاریس رفت.

رئیس‌جمهور گفت: امام راحل نه رادیو، نه تلویزیون و نه روزنامه‌ای داشت و خداوند همه‌ی رادیو و تلویزیون‌های دنیا را در اختیار ایشان گذاشت و این نکته عجیب و از معجزات انقلاب بود و امام(ره) وقتی اعلام می‌کرد که می‌خواهد سخنرانی کوتاه داشته باشد، تمام دوربین‌ها از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در این‌باره متمرکز می‌شد و خداوند راه و گشایشی به وجود آورد.

روحانی گفت: امسال در شرایطی وارد دهه فجر می‌شویم که مطمئن هستیم جنگ اقتصادی دشمن هم با شکست مواجه شده و هم در مسیر روز‌های پایانی خود است؛ امروز در دنیا همه اعلام می‌کنند و به آمریکا اعلام می‌کنند که چرا به تعهدات خود بر نمی‌گردی؟ البته اروپایی‌ها هم انتظارات نابجایی از ما دارند و به وعده‌هایی که داده بودند عمل نکردند؛ همیشه هم گفتیم اگر شما به تعهدات برگردید ما هم بر میگردیم؛ همه در این که آمریکا باید به تعهدات خود برگردد متحد هستند.

او افزود: امروز متوجه تغییر رفتار شرکای تجاری ما با خودمان هستیم، چون همه می‌دانند آن شرور و جنایتکار بزرگ رفته است و شرایط متفاوت شده است؛ امروز شرایط ما برای تحولات اقتصادی با یکی دو ماه پیش متفاوت است.

روحانی ادامه داد: امروز در شرایط تولید شرایط بهتری داریم و در برخی از مناطق کشور هستیم که کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کنند و تولیدات آن‌ها نسبت به سال پیش دو برابر شده است؛ درست است که برخی بنگاه‌ها تعطیل شده اند، اما برخی بنگاه‌ها هم تولید چند برابری پیدا کردند.

روحانی ادامه داد: اروپایی وعده دادند و عمل نکردند. شما به تعهدات بازگردید؛ ساعت بعد ما هم به تعهدات باز می‌گردیم.

منبع:
چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت 10:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین