خبر

بازار صعودی باقی می‌ماند؟

کارشناسان درباره بازار امروز سه شنبه 7 بهمن ماه نظرات متفاوتی ارائه کردند.

به گزارش پول نیوز، کارشناسان معتقدند باید به بازار بورس فرصت داد تا روند صعودی آن ادامه داشته باشد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که بازار امروز با کمی نوسانات قیمتی مواجه شود اما روند آن مثبت و متعادل است و حجم نقدینگی در بازار سهام باید افزایش پیدا کند، البته تداوم روند بورس به افزایش حجم نقدینگی بستگی دارد.

کارشناسان بر این عقیده هستند که فعلا تا پایان سال ریزشی وجود ندارد اما اعتماد باید به بازار سهام برگردد تا روند صعودی پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند و ادامه معاملات این هفته متعادل است.

بازار بورس روز گذشته روند رو به رشد آنچنانی که در اوایل هفته داشت را نتوانست ادامه دهد. شاخص کل هم وزن هم با ریزش مواجه بود و کارشناسان به دلیل نوسانات قیمتی فعلا پیش بینی مناسبی در رابطه با آینده بورس مطرح نمی کنند.
شاخص کل بورس امروز یک میلیون و 235 هزار واحد و شاخص کل هم وزن هم 432 هزار و 513 واحد رسید. شاخص کل بازار دوشنبه 13 هزار واحد رشد و شاخص هم وزن هم بیش از 5 هزار واحد ریزش داشت.

نمادهای شستا، فولاد، وغدیر، رمپنا، شپنا، ومعادن و شبندر از تراکنش های بازار دوشنبه بودند و نمادهای شستا، خودرو، خساپا، فملی، خگستر، برکت و فولاد پرتراکنش های بازار بودند.

علی صحرایی مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در توئیتی در صفحه مجازی خود نوشت: «طرح جداسازی بازارهای معاملاتی در بورس تهران نهایی شد و به زودی با همکاری سایر ارکان بازار سرمایه بصورت یکپارچه اجرا میگردد. هدف این طرح جلوگیری از تاثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ ، بر سایر سهامداران بازار سرمایه است».

با توجه به حضور 50 میلیون ایرانی در بورس، برخی معامله‌گران حقیقی از دخالت حقوقی‌ها در معاملات بازار گلایه دارند.در گزارش اخیر عضو هیات مدیره مجلس هم در نامه‌ای از تخلف 10 شرکت حقوقی و دخالت در معاملات خبرداده بود.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادا اعلام کرد: اطلاعیه درخصوص عدم تایید بخشی از معاملات (شستا)،(ومعادن)به اطلاع می رساند، بخشی از معاملات انجام شده در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)وتوسعه معادن و فلزات(ومعادن)در روز جاری دوشنبه مورخ 1399/11/06 تایید نگردید.

سازمان بورس تهران روز گذشته هم از عدم تایید بخشی از معاملات انجام شده امروز شستا، فولاد مبارکه، ملی مس و دو شرکت دیگر خبر داد.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد: بخشی از معاملات انجام شده شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه، ملی مس، ارتباطات سیار ایران و فولاد کاوه جنوب کیش در روز یکشنبه ۵ بهمن تایید نشد. در جریان معاملات امروز شستا، فولاد مبارکه، ملی مس و فولاد کاوه جنوب کیش به ترتیب با رشد ۳.۱، ۳.۶، ۲.۶ و ۴.۴ درصدی و ارتباطات سیار ایران با افت ۲.۵ درصدی قیمت سهام روبه‌رو بوده‌اند.

شاخص کل در بازار روز یکشنبه به یک میلیون و 234 هزار واحد و شاخص هم وزن هم به 437 هزار و 570 واحد بر روی تابلوی بورس به نمایش گذاشته شد اما بر اساس تایید نشدن برخی از معاملات قطعا در شاخص کل هم تغییراتی ایجاد می شود. نمادهای فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، شپنا و پارسان در شاخص کل بازار گذشته تاثیر داشتند. نمادهای شستا، خودرو، خساپا، شپنا، فملی، وتجارت و فولاد پر تراکنش های بازار روز یکشنبه بودند.
 
منبع:
سه شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 12:05
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین