خبر
 

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

طبق گفته وب سایت معتبر «بک لینکو - backlinko»، بیشتر کاربران اینترنت، پاسخ مورد نظر خود را از صفحه اول گوگل دریافت می کنند و فقط 78/0 درصد از آنها صفحه دوم گوگل را باز می کنند! پس اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، تبلیغات صفحه اول گوگل یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک ورودی و افزایش میزان فروش شماست. تبلیغ آنلاین در صفحه اول گوگل می تواند باعث شود تا وب سایت شما حتی از نتایج طبیعی صفحه اول گوگل هم بالاتر قرار گیرد و شانس دریافت کلیک خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.

در مقاله پیش رو، آنچه را که باید در خصوص تبلیغات در صفحه اول گوگل بدانید شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

مزیت های تبلیغ آنلاین در صفحه اول گوگل

فرایندهای صحیح سئو هم شما را وارد صفحه اول می کند؛ ولی سؤال این است که چه مدتی طول می‌کشد تا این فرایندها جواب دهند؟ راه میانبر، خصوصاً برای وب سایت های فروشگاهی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، استفاده از خدمات تبلیغات گوگل است تا در کمتر از چند ساعت در صفحه اول گوگل دیده شوند. پس مهم ترین مزیت تبلیغ در صفحه اول گوگل، افزایش شانس دیده شدن وب سایت و دریافت کلیک بیشتر است.

دروازه ورود به نوع از تبلیغات، «Google Ads» یا همان «گوگل ادوردز» است که سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. شاید برخی معتقد باشند که گوگل ادز ارزش سرمایه گذاری را ندارد. طبق مقاله ای از «Wordstream»، 64 درصد از افرادی که قصد خرید آنلاین دارند، بر روی گزینه های تبلیغاتی هم کلیک می کنند. همچنین، برآورد می ‌شود که حدود ۲۰ درصد از مجموع ترافیک صفحه اول گوگل، به لینک های تبلیغاتی هدایت می ‌شود که این میزان سهم، نشانگر این است که گوگل ادز ارزش سرمایه گذاری زیادی دارد.

گوگل، تبلیغات را در دو بخش  نمایش می دهد:

  1. بالاتر از لینک هایی که به علت سئو خوبشان در نتیجه جستجو به نمایش در می آیند
  2. در قسمت پایینی صفحه نتایج جستجو

گوگل، نتایج تبلیغات را با برچسب «Ad» متمایز می کند تا از سایت هایی که بدون بهره گیری از خدمات تبلیغات، در جستجو به نمایش درمی آیند متفاوت باشد.

مرتبط بودن تبلیغات صفحه اول گوگل با عبارت جستجو شده

تنظیم، راه اندازی و مدیریت صحیح تبلیغات گوگل ادز، می تواند در اغلب کسب و کارها مفید و کارساز باشد. عمدتاً دیده می شود که مدیران کسب و کارها، از تبلیغات صفحه اول گوگل به درستی بهره نمی برند و کلمات کلیدی مناسبی را مورد هدف قرارنمی دهند که این رویه، کمکی به بیشتر شدن مشتریان نخواهد کرد. زمانی که تبلیغات در گوگل را برای کسب و کار خود به کار می گیرید، مطمئن شوید که وب سایت شما با عبارات مرتبط نمایش داده شود. برای مثال فرض کنید فردی برای «اقامت در استرالیا از طریق خرید ملک» از جستجوی گوگل استفاده کند. مطمئناً این فرد اگر تبلیغی را با عنوان «اقامت تحصیلی استرالیا» یا «اقامت کاری استرالیا» ببیند، روی آن کلیک نخواهد کرد. چون این نتایج با عبارتی که او جستجو کرده مطابقت ندارد.

حتی با فرض کلیک کردن آن فرد روی این نتایج، فایده این کار چیست؟ صفحه مورد نظر نمی تواند پاسخگوی نیاز و جستجوی او باشد. بنابراین توصیه اکید این است که با بهره گیری از کلمه کلیدی های مناسب، صفحات تبلیغاتی وب سایت خود را به بهترین نحو ممکن به کاربران ارائه دهید. استفاده از افزونه های گوگل ادز هم می توانند در مسیر نمایش بیشتر و بهتر وب سایت شما به کاربران بسیار کارساز باشند. بهره گیری از این افزونه ها، باعث می شود که تبلیغ شما با جلوه زیبایی داشته باشد و برای کاربران جذاب تر به نظر برسد. افزونه هایی که به گفته گوگل، تأثیر مثبتی در حدود 10 الی 15 درصدی در نرخ کلیک دارند.

میزان برگشت سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل

برگشت سرمایه از تقسیم میزان درآمد حاصله بر هزینه صرف شده برای تبلیغات به دست می‌ آید. تصور کنید که 200 دلار برای تبلیغات گوگل هزینه و 600 دلار از طریق تبلیغات گوگل درآمد کسب کنید. در این صورت برگشت سرمایه شما 300 درصد خواهد بود. اینکه 30 دلار برای تبلیغ آنلاین در گوگل هزینه کنید یا 3000 دلار فرقی نمی کند؛ برگشت سرمایه تبلیغاتی در این روش -با درنظر گرفتن هدفمندی آن- بسیار بالاتر از سایر روش های تبلیغاتی است.

گوگل با آنالیز هزاران اکانت گوگل ادز اعلام کرده که تبلیغ دهندگان به ازای هر دلاری که خرج می کنند، به طور میانگین 8 دلار کسب درآمد می ‌کنند. اینکه شما با این روش به چه مقدار درآمدی دست می یابید؛ بستگی به نحوه مدیریت تبلیغات شما دارد. در صورتی که می خواهید بیشترین مقدار بازدهی ممکن را از تبلیغات اینترنتی داشته باشید، باید بر روی بهینه سازی صفحات لندینگ و اکانت گوگل ادز خود بیشتر کار کنید.

هزینه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟

باید بدانید که ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود؛ بلکه به ازای کلیک بر روی تبلیغات است که هزینه پرداخت می ‌کنید. نرخ کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، تفاوت دارد. در حقیقت، این پیشنهادهای رقبای کسب و کار شما است که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را تعیین می کند. هرقدر سود حاصل از جذب کاربری که کلمه کلیدی موردنظر را جستجو می کند بالاتر باشد، رقیب شما پیشنهادی بالاتر می دهد و شما هم برای آنکه در مزایده برنده باشید، مجبور به ارائه پیشنهادی بالاتر از رقیبتان خواهید بود. پس برای عبارت های رقابتی نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستید.

سخن پایانی

حضور در صفحه اول گوگل، با صرف هزینه ای اندک و تخصیص زمان کوتاه امکان پذیر است. فقط کافی است تا حساب گوگل ادز خود را شارژ کنید و تبلیغ آنلاین در صفحه اول گوگل را در صدر فهرست فعالیت‌ های تبلیغاتی وب سایت خود قرار دهید. در طول این مسیر، نباید از بهینه سازی سایت خود غافل شوید؛ چراکه که از طریق سئو هم می توانید مشتریان زیادی را در طولانی مدت جذب کنید. تبلیغات اینترنتی و سرآمد آن تبلیغ در گوگل، فرصتی استثنایی است که نباید از آن غافل شد.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت 14:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین