خبر

بورس صعود می‌کند؟

رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز به کار کرده و امید‌ها برای کاهش تحریم‌ها بیشتر شده، روند نزولی دلار به نظر می‌رسد متوقف شده، رئیس سازمان بورس تغییر خواهد کرد و چند خبر مهم دیگر احتمالا از سیگنال‌های موثر بر شاخص بازار سهام امروز باشد.

به گزارش پول نیوز، شاخص بازار سهام هرچند در هفته گذشته در مجموع حدود چهار درصد افت داشته، اما در آخرین روز کاری هفته، یک روند مثبت قابل توجهی را پشت سر گذاشت. در همین حال امید‌ها برای مثبت ماندن شاخص در امروز زیاد است.

رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز به کار کرده و امید‌ها برای کاهش تحریم‌ها بیشتر شده، روند نزولی دلار به نظر می‌رسد متوقف شده، رئیس سازمان بورس تغییر خواهد کرد و چند خبر مهم دیگر احتمالا از سیگنال‌های موثر بر شاخص بازار سهام امروز باشد. ۱۰ خبر مهم و احتمالا موثر بر روند امروز شاخص بورس را در زیر بخوانید:

وزیر نفت گفت: با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند، داغ صفر شدن صادرات را به جگرشان گذاشتیم.

مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به زمان اتمام فاز اول مطالعه بالینی و آغاز فاز دوم، گفت: تاکنون در فاز اول این واکسن به ۲۱ نفر از داوطلبان تزریق شده است.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه می‌توان گفت ثبات قیمت‌ها تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا کند، گفت: برای اینکه شوکی به بازار وارد نشود تا پایان سال قیمت خودرو درب کارخانه افزایش پیدا نخواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط امروز کشورمان به هیچ وجه به وضعیت قبلی باز نمی‌گردد، گفت: روند فزاینده صادرات نفت و فرآورده وصادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر مؤید این نکته است. هرچند، شک ندارم تحریم‌های آمریکا نیز نمى‌تواند روند قبل را طى کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان فصل پاییز حجم سرمایه گذاری در کشور نسبت به مدت میانگین سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است.

تاکنون نام ۱۴ نماد بورسی اعلام شده که قرار است در امسال عرضه اولیه آن‌ها انجام شود. هرچند تحقق این چنین وعده‌ای کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما به هرترتیب طبق برنامه اعلام شده دو هفته بعد زمان عرضه اولیه مهم دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی با تزریق ۵۷٫۲ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌ها شروع کنیم.
 
منبع:
شنبه 4 بهمن 1399 ساعت 18:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین