خبر

رشد قیمت طلا و سکه طلسم شد/ دلار ثابت ماند

بهای طلا و سکه امروز دوشنبه در بازار تهران همزمان با سقوط طلای جهانی سیر نزولی را در پیش گرفت.  نمودار نرخ سکه و طلا در بازار تهران امروز (دوشنبه 29 تیرماه) کاهش بی سابقه ای را از سال جاری تاکنون نشان می دهد این در حالی است که قیمت طلا در بازار جهانی نیز افت شدیدی داشته اما بهای دلار آزاد ثابت باقی مانده است. بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز دوشنبه در بهای 854 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز پنجشنبه 27 هزار تومان افت داشته است . بر اساس این گزارش، هر مثقال طلای 17 عیار نیز امروز با افت 12 هزار و 100 تومانی 379 هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت نیز 87 هزار و 400 تومان قیمت خورده که نسبت به روز پنجشنبه کاهش 2 هزار و 800 تومانی را از خود نشان می دهد. این گزارش حاکیست، امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 457، 262 و 167 هزار تومان معامله شده است. امروز نرخ نیم سکه 7 هزار تومان ، ربع سکه 2 هزار تومان و سکه گرمی 3 هزار تومان کاهش یافته است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا بدون تغییر چندانی 3229 تومان عرضه می شود. هر یورو نیز امروز در صرافی ها با افت 45 تومانی به 3565 تومان رسیده و هر درهم با کاهش 3تومانی 881 تومان معامله می شود.
و اما در بازار جهانی در حالی که فروشندگان در چین طلاهای خود را در طی چند دقیقه فروختند، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 4 درصدی و رسیدن به پایین ترین رقم بیش از 5 سال اخیر در صبح امروز، در محدوده 1110دلار به فروش می رسد.

بر اساس گزارش سایت طلا، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند یکی از اصلی ترین دلایل کاهش قیمت طلا، افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بوده است.

اظهارات اخیر بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش سود بانکی در این کشور طی سال جاری نیز به تقویت دلار در بازار جهانی دامن زده است.

از سوی دیگر کاهش تقاضای طلای چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده این فلز ارزشمند در جهان، قیمت آن را با کاهش بیشتری مواجه کرده است.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 21:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین