خبر

دلیل افت کانالی طلا چه بود؟ / سقوط تا کجا ادامه خواهد یافت؟

تحلیلگران بازارهای بین‌المللی بر این باورند که اگر قیمت جهانی طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد، در حال حاضر خطرناک‌ترین زمان برای خرید طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار است. به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته ۲/۳ درصد کاهش داشته به طوریکه قیمت هر اونس طلا در روز جمعه با بهای ۱۱۳۳ دلار بسته شد که این سقوط، موجب نگرانی معامله گران و عدم خرید آنها شده است، اما در کمال حیرت فعالان بازارهای جهانی، قیمت طلا امروز با بازگشایی معاملات به ۱۱۰۶ دلار در هر اونس رسید تا تنها چند گام به رسیدن قیمت طلا به سطح ۱۱۰۰ دلار باقی بماند. به این ترتیب قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا و خرید کمتر از حد انتظار طلا توسط چین در ۶ سال گذشته با کاهش همراه شد که به گفته کارشناسان و تحلیلگران افزایش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال موجب شده تا بهای طلا در اولین روز از هفته معاملاتی نیز به قیمت ۱۱۰۶ دلار برسد؛ این پایین ترین رقم از آوریل ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود. بر همین اساس تحلیل گران بازارهای جهانی شرایط فعلی را خطرناک‌ترین زمان برای خرید طلا عنوان می‌کنند و معتقدند سرمایه‌گذاری در این بازار در حال حاضر اشتباه است مگر اینکه فدرال رزرو وضعیت سیاست‌های پولی خود را روشن کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده «جانت یلن» رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه از احتمال افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان امسال خبر داده که این مساله موجب شده تا ارزش دلار بار دیگر تقویت شود و قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

بنابراین با توجه به این اخبار به نظر می‌رسد نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۲۸ و ۲۹ جولای تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد. البته بحران مالی و بدهی یونان نیز بر روند نوسانات ارزش یورو و قیمت طلا بی تاثیر نخواهد بود.

به گفته تحلیلگران قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو است وافزایش این احتمال موجب تضعیف قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد.

همچنین سرمایه گذاران بیشتری در شرایط کنونی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده اند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 17:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین