خبر

افت ۴۳ هزار واحدی شاخص رقم خورد

در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل با افت بیش از ۴۳ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحدی رسید.

به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه 20 دی 99 با ریزش سنگین ۲۴ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با ریزش ۷۶۵ واحدی، رقم ۴۵۹ هزار و ۸۰۵ واحد را ثبت کرد.فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، کچاد، وبملت نماد‌هایی هستند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. نماد‌های خبهمن، کویر و شپدیس نیز نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. «شستا»، «خودرو» و «خساپا» هم سه نماد پرتراکنش امروز بودند. ارزش معاملات بورس روز شنبه به حدود ۱۰۶۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس نیز به ۴۱۰۰ میلیارد تومان رسید.


روز پس از آن نیز بازار سرمایه بر خلاف روز‌های گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل بورس با ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحد افزایش، رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۶۸۴۲ واحد افزایش به رقم ۴۶۶ هزار و ۶۵۳ واحد رسید.معامله گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۱۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال ارزش داشت. فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران خودر و نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند و لیزینگ پارسیان، گروه دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران، ایران خودرو و باما نماد‌های پربیننده این بازار بودند.شاخص کل فرابورس هم با ۲۲۷ واحد افزایش تا رقم ۱۹ هزار و ۷۵ واحد افزایش یافت. در این بازار ۷۳۱ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال انجام شد.صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین، صنایع ماشین‌های ادلری ایران، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.لیست نماد‌های چربیننده این بازار از پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، برق و انرژی پیوند گستر پارس، سپیدار سیستم آسیا، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، توسعه مسیر برق گیلان و سرمایه گذاری پویا تشکیل شده است.


شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه 22 دی ماه با افت ۵۳۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد قرار گرفت.شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه با افت ۵۳۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد قرار گرفت.شاخص کل هم‌وزن، اما سبزپوش ماند و با رشد ۲۷۰۰ واحدی، رقم ۴۶۹ هزار و ۳۸۹ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس نیز به ۱۹ هزار و ۷۴ واحد رسید. «فملی»، «خودرو» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس داشتند و نماد‌های «شستا» «بترانس» و «حکشتی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.


شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن با ریزش سنگین ۴۰ هزار واحدی (معادل ۳.۱ درصد کاهش) به کانال ۱.۲ میلیون واحدی بازگشت و در سطح یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد قرار گرفت.شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با ریزش ۶ هزار واحدی، رقم ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد را ثبت کرد. فارس، فولاد، فملی و شستا نماد‌های اثرگذار بر سرخپوشی شاخص هستند و نماد‌های کویر،‌های وب و لوتوس نماد‌هایی هستند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند. ثبهساز، ولپارس و شستا هم سه نماد پرتراکنش بورس بودند.ارزش معاملات بورس حدود ۸۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۸۳۰۰ میلیارد تومان بود.


شاخص بورس در پایان معاملات هفته با ۳۰ هزار و ۸۴۴ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۸۴۰۶ واحد کاهش در رقم ۴۵۴ هزار و ۷۸۶ واحد ایستاد. معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال انجام دادند.صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی جم نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. لیست نماد‌های پربیننده این بازار از سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، پالایش نفت اصفهان، سایپا، لیزینگ پارسیان و ملی صنایع مس ایران تشکیل شده است. شاخص کل فرابورس هم با ۳۸۱ واحد کاهش تا رقم ۱۸ هزار و ۳۲۰ واحد کاهش یافت. معامله‌گران این بازار ۵۹۹ هزار معامله به ارزش ۱۴۹ هزار و ۶۵ میلیارد ریال انجام دادند پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، صنایع چوب خزر کاسپین، سپیدار سیستم آسیا، برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی ارومیه نماد‌های پربیننده فرابورس بوده‌اند.



با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.


شاخص بورس در معاملات اولین روز از هفته با افت بیش از 43 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 186 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت 10318 هزار واحدی به رقم 444 هزار و 501 واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با افت 6751 واحدی به رقم 290 هزار و855 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 48532 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و715 واحدی رسید. در پایان معاملات نمادهای شستا، خودرو، ثبهساز، خساپا، ولپارس، امین و وخارزم پر تراکنش های بازار بودند. نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا، تاپیکو و کچاد بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شستا، خودرو، شستا، خساپا ، کمند، شپنا و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.در پایان معاملات نمادهای های های خموتور، سیتا، کمند، پارند، امین، ولصنم و چکاوه از پر تقاضا ترین های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 461 واحد افت داشت و به رقم 17 هزار و 859 واحد رسید نماد‌های چخزر، وسپهر، سپیدار، آریا، بگیلان، رافزا و زنگان از پر تراکنش های بازار بودند.


منبع:
یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 09:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین