خبر

هشدار به آمریکا درباره شکایت از این کشور به دیوان لاهه

اقتصادنیوز : ایران رسما به آمریکا هشدار داد که از آن کشور به دیوان بین المللی دادگستری شکایت خواهد کرد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

وی اضافه کرد:در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را که مقر آن‌ها در خاک آمریکا است متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.

وی در توضیح این اقدام اظهار داشت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که بر خلاف حقوق بین الملل تضییقات زیادی برای دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آنان نزد سازمان‌های بین المللی در آمریکا ایجاد کرده و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلمات‌های ایرانی و چند کشور دیگر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود به عنوان میزبان چندین سازمان بین المللی، هیچگاه میزبان شایسته‌ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلمات‌ها و خانواده‌ها و فرزندان دیپلمات‌های کشور‌هایی داشته که از نظر دوجانبه با آن‌ها دارای اختلاف است.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
منبع:
شنبه 27 دی 1399 ساعت 19:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین