خبر

بازار طلا هیجانی است، دقت کنید

محمد کشتی آرای در گفتگو با برنامه پیشخوان ظهر چهارشنبه تصریح کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد توافق بر بازار تاثیری نمی‌گذارد چراکه نرخ طلا تحت تاثیر عوامل دیگری از جمله قیمت ارز و نوسانات بازارهای جهانی است. ضمن اینکه  عرضه و تقاضا نیز در تغییر مسیر نرخ طلا نقش زیادی ایفا می کند.کشتی‌آرای اظهار کرد: در روزهای گذشته برخلاف انتظار عمومی، حتی با افزایش نرخ طلا مواجه بودیم که این مساله به واسطه افزایش میزان تقاضا در بازار داخلی بوده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد : بازار از مذاکرات تبعیت نمی کند، اما جو روانی انتظارات عمومی از مذاکرات تاحدودی بر قیمت ها، آنهم در اثر تغییر میزان عرضه و تقاضا اثر گذاشت. وی اضافه کرد: دیروز (سه‌شنبه) دو عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازار داخلی نقش بیشتری ایفا کرد و به نظر می‌رسد در بازار امروز نیز این روند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در معاملات روز گذشته میزان تقاضا به شدت افزایش پیدا کرد و این موضوع در پی انتظارات از نتیجه مذاکرات برای کاهش یکباره قیمت طلا بوده است که باور غلطی است، قیمت فعلی بر پایه عرضه و تقاضا و نرخ ارز تعیین شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان این که در حال حاضر حباب مثبت قیمت ایجاد شده است، گفت: حباب ایجاد شده ظرف چند روز آینده از بین خواهد رفت.

کشتی آرای بازار طلا را نیز تابع اقتصاد کلان کشور دانست و گفت: هر موضوعی که باعث رونق اقتصاد کشور شود، طبیعتا به رونق بازار طلا نیز کمک می کند، اما شرایط فعلی، تاحدودی متاثر از هیجان و التهاب است و مردم باید در این زمینه (خرید و فروش طلا) بیشتر دقت کنند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 18:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین