خبر

افزایش سرمایه ۴۶ درصدی «فولاد»

شرکت فولاد مبارکه قصد دارد جهت راه اندازی خطوط تولید محصولی که کمبود تولید داخل وجود دارد، افزایش سرمایه دهد.

به گزارش پول نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون با سرمایه ۲۰۹ هزار میلیارد ریالی فعالیت می‌کند اما؛ قصد دارد به منظور تامین مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته و همچنین، تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا (احداث خط نورد گرم شماره ۲)، مبلغ سرمایه اسمی‌خود را به ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برساند.

برای اجرای این امر، محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالغ بر ۱۹۵ هزار میلیارد ریال سود انباشته دارد که ۹۵ هزار میلیارد ریال آن در فرایند افزایش سرمایه استفاده خواهد شد.

با توجه به این که میزان تولید محصولات تخت فولادی نیاز داخل را پاسخگو نیست، سهم واردات آن قابل توجه است. از همین رو، هدف اصلی «فولاد» از افزایش سرمایه ۴۶ درصدی، گسترش ظرفیت تولید محصول کلاف گرم است.

طرح توسعه نورد گرم ۲ این شرکت پروژه‌ای است که بخش‌های توسعه‌ای آن تا مرحله تولید تختال انجام شده و تبدیل تختال‌های تولیدی به محصولات کلاف گرم با کیفیت‌های مورد نیاز صنایع مختلف، علاوه بر منافع اقتصادی، بخشی از نیاز کشور به واردات را پوشش می‌دهد.

ظرفیت نورد گرم ۲ فولاد مبارکه ۴.۲ میلیون تن کلاف گرم است و عرضه آن با کیفیت بالا به بازار انجام خواهد شد و زنجیره تولید شرکت را تکمیل‌تر از گذشته می‌کند.

«فولاد» پیش بینی کرده در صورت انجام افزایش سرمایه، سود خالص سال ۱۳۹۹ تحت تأثیر قرار نگیرد و احتمالا در مبلغ ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بایستد. راه اندازی طرح‌ها و رسیدن به اهداف عنوان شده می‌تواند سود خالص سال ۱۴۰۰ شرکت را به رقم ۲۱۳ میلیارد ریال نزدیک کند اما؛ در صورت عدم انجام افزایش سرمایه سود خالص ۱۸۸ میلیارد ریالی برآورد شده است.
 
منبع:
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 11:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین