خبر

شرکت‌های دولتی به به‌روزرسانی ‌سه ماه یک‌بار اطلاعات الزام شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (چهارشنبه) توسط حسینعلی امیری نماینده پارلمانی رییس‌جمهوری به مجلس تقدیم شد.

براساس تبصره (۲) این لایحه همه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مانند شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۹ تیر ماه ۷۳ با اصلاحات بعدی مکلفند پس از ابلاغ این قانون در طول سال ۱۴۰۰ به‌طور متناوب و هر سه ماه یک‌بار نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات خود و شرکت‌ها و موسسات تابعه و وابسته نظیر اطلاعات پایه، اطلاعات نیروی انسانی و مدیران، بودجه و صورت‌های مالی و گزارش‌های عملکردی در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مستقر در وزارت امور اقتصاد و دارایی اقدام کنند.

براساس این تبصره، وزارت اقتصاد مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای سازمان‌های برنامه و بودجه، اداری و استخدامی کشور و دیوان محاسبات کشور فراهم کند.

در ادامه این تبصره آمده است: وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار مکلفند اقدام‌های لازم را برای برقراری ارتباط سامانه‌های الکترونیکی با سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و تبادل اطلاعات به عمل آورند.

همچنین پرداخت هرگونه پاداش سالیانه به اعضای هیات مدیره و مدیران‌عامل شرکت‌های مشمول این جزء با رعایت ماده (۸۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و نیز پرداخت هرگونه مزایا به روسا و مدیران‌عامل این شرکت‌ها منوط به انجام تکالیف این جزء است.

 لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

منبع:
چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت 20:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین