خبر

سیگنال مثبت به بورس تهران رسید؟

با ایجاد چشم‌انداز محو کرونا، بازار‌های جهانی پیش‌تر خود را با این اتفاق میمون تطبیق داده‌اند؛ اتفاقی که دلالت مهم آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مرتبط در بورس تهران عبارت از لحاظ شدن آثار مثبت اتفاقات آتی در قیمت‌های کنونی است.

به گزارش پول نیوز، مشهور است که در بازار‌های مالی همیشه آینده مورد داد و ستد قرار می‌گیرد. در روز‌های اخیر مسیر طی شده در بازار‌های جهانی حکایت از خوش‌بینی به پایان بحران کرونا به‌ویژه در نیمه اول سال ۲۰۲۰ پس از به‌کارگیری واکسن در ابعاد وسیع دارد.

بر این اساس، نه تنها شاخص‌های سهام در حوالی قله‌های تاریخی قرار گرفته‌اند بلکه در زیر پوست بازار هم نشانه‌ها از حرکت نقدینگی به سمت بخش‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا شامل بخش نفت، حمل‌و‌نقل، توریسم و… به چشم می‌خورد.

در بازار‌های کالایی نیز علاوه‌بر رشد نفت، به‌دلیل رویکرد چین در زمینه جبران افت اقتصادی ناشی از ویروس با سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و ثابت، نرخ مواد خام به‌ویژه در بخش فلزی، معدنی و پتروشیمی به نحو یکپارچه کماکان رو به افزایش است.

با این حال باید توجه داشت که براساس برآوردها، روش چین در مواجهه با کرونا منجر به جهش ۲۵ درصدی نسبت کل بدهی‌ها به تولید ناخالص داخلی در امسال میلادی خواهد شد و با توجه به حساس شدن سیاست‌گذاران چین به موضوع بدهی، این روند احتمالا در افق سال آتی با عادی‌تر شدن شرایط تداوم نخواهد یافت.

به این ترتیب می‌توان گفت با ایجاد چشم‌انداز محو کرونا، بازار‌های جهانی پیش‌تر خود را با این اتفاق میمون تطبیق داده‌اند؛ اتفاقی که دلالت مهم آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مرتبط در بورس تهران عبارت از لحاظ شدن آثار مثبت اتفاقات آتی در قیمت‌های کنونی و محدود شدن چشم‌انداز رشد به علت پیشواز رفتن بازار‌ها نسبت به تحولات احتمالی آینده است.
 
منبع:
شنبه 8 آذر 1399 ساعت 21:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین