خبر

ضرورت تغییرات در ساختار بورس با مشارکت کارشناسان خبره

سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس گفت: قانون بازار سرمایه نیازمند تغییر است، زیرا بازار تغییر کرده و بسیاری از ابزار‌ها و نهاد‌های مالی فعلی قانونی برای آن‌ها وضع نشده است.

 
به گزارش پول نیوز، بیدگلی معتقد است قانون اگرچه نیازمند تغییرات مداوم در شکل فرایند است، اما قانون با دستور العمل وآیین نامه تفاوت دارد، زیرا تاثیرات قانون طولانی‌تر از برخی مصوبه‌ها و بخش نامه‌ها است.

او افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تغییرات لازم اتفاق نظر دارند و از چندین سال پیش شروع به نوشتن اصلاحات و پیشنهاداتی در جهت بهبودی بازار سرمایه کرده است.

به گفته بیدگلی بسیاری از صحبت‌هایی که در مجلس بیان می‌شود متاثر از روند کوتاه مدت بازار است و نظرات کارشناسی پس آن نیست.

دخالت نهاد‌های غیر مسئول

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه بازارگردانی اتفاق خوبی است، گفت:بازار گردانی به افزایش نقدینگی کمک می‌کند وهمچنین الزامات خاص خود را دارد. فرایند بازار گردانی مسئله ایی است که سال‌ها نیاز به آن حساس می‌شود، اما مشکلاتی در حوزه حقوقی‌ها و ناشران وجود دارد.

به گفته اسلامی بیدگلی دخالت‌های زیادی از سوی نهاد‌های غیر مسئول در بازار سرمایه انجام میشود که حتی مسئولیت دخالت‌های خود را نیز برعهده نمی‌گیرند.

وی معتقد است بازار سرمایه تصمیم گیرنده نهایی نیست بلکه تنها ساز و کار بازار سرمایه این است که برخی از این تغییرات با زیان کمتری اعمال شوند.
منبع:
شنبه 8 آذر 1399 ساعت 17:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین