خبر
 

تاثیر محتوا در سئو و اصول ایجاد یک محتوای سئو شده

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تاثیر محتوا در سئو

 

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) به معنی بهبود وضعیت دیده شدن سایت و افزایش حجم بازدید کننده با هدف ارتقاء رتبۀ آن و نزدیک شدن به صدر رتبۀ سایت در موتورهای جستجو در اینترنت است.

سئو نیاز به دانش، تخصص، شکیبایی و اشراف به اصول کارکرد موتورهای جستجو دارد. سئوی سایت، کار چندان ساده ای نیست. موتور رتبه بندی گوگل دارای بالغ بر 200 شاخص برای رتبه بندی سایت است. لذا مسئول سئوی وب سایت باید همواره با این معیارها آشنایی داشته باشد.

 

هدف سئو

هدف سئو عبارت است از کمک به سایت های اینترنتی در دستیابی به مدارج بالای نتایج جستجوی اینترنتی از طریق کلمات کلیدی وارد شده به وسیلۀ کاربران. زمان، پارامتر مهمی در بهینه شدن سایت است. بسته به نحوۀ چیدمان واژه های کلیدی در محتوای تولید شده، هفته ها یا ماه ها طول می کشد تا سئو به نتیجه برسد و محتوای مذکور، منجر به افزایش رتبۀ سایت شود. به تجربه ثابت شده است که حدود 60 درصد از جستجوگران اینترنت، روی یکی از سه سایت نخست معرفی شده از سوی موتور جستجو، کلیک کرده و از آن بازدید می کنند.

جای توضیح بیشتر نیست که سایت ها، صرف نظر از مأموریتی که دارند، اعم از فروش، مشاوره، آموزش و ...، بین دیده شدن و کسب درآمد با جایگاهی که در رنکینگ سایت ها دارند، ارتباط مستقیمی قائل هستند.

به طور خلاصه می توان هدف از سئو را به این صورت بیان کرد:

  • موجب برند سازی می شود
  • باعث افزایش رتبۀ وب سایت در نتایج اعلام شده توسط موتور جستجو می شود
  • حجم ورودی (بازدید کنندۀ) سایت را افزایش می دهد
  • یک ابزار تبلیغاتی مؤثر برای محصولات یا خدمات سایت است
  • افزایش فروش را به همراه دارد

در صورتی که در ابتدای راه سئو هستید توصیه میکنم آموزش سئو ویکی دمی را دنبال کنید. این آموزش از صفر تا صد تمامی مباحث سئو را به شما یاد خواهد داد و کمک میند تا تبدیل به یک متخصص سئو شوید.

 

تأثیر محتوانویسی بر سئوی سایت

بزرگ ترین عامل در موفقیت یک سایت در به دست آوردن رتبۀ بالا در نتایج موتورهای جستجو، شگردهای محتوا نویسی برای آن سایت است. محتوا نویسی تابع یک سری اصول و قوانین خاصی است تا بتواند در کمترین زمان ممکن، فرد جستجوگر را به وب سایت شما هدایت کند. با ما همراه باشید تا با این اصول و شگردهای حرفه ای جذب مخاطب آشنا شوید:

آموزش سئو در محتوا

اصول محتوانویسی

در این بخش به شما می گوییم که برای تولید محتوا نیاز به رعایت چه اصولی دارید و چه فاکتورهایی باعث می شود تا شما به یک محتوای خیلی حرفه ای برسید. با ما همراه باشید با ادامخ این مقاله آموزشی و تخصصی

(محتوای ما چه ویژگی هایی داشته باشند تا سئوی موفقی داشته باشیم؟)

اصل نخست: شناسایی دقیق مخاطبین وب سایت: کار ساده ای در پیش ندارید. ابتدا باید مخاطبین خود را دسته بندی کنید. لایۀ اول مخاطبین شما، دوستان و مراجعین فعلی کسب و کار شما هستند که قصد دارند، سری هم به وب سایت شما بزنند. لایۀ دوم، مراجعینی هستند که به هر شکل ممکن، توسط مراجعین لایۀ اول به وب سایت شما هدایت می شوند. و لایۀ سوم افرادی هستند که به روش های مختلف وب سایت شما را پیدا می کنند. در واقع در لایه های سوم و دوم، رقابت سایت ها عمدتاً به کیفیت محتواهای آنها برمی گردد. نوع وب سایت شما، شرایط مخاطبین شما از قبیل سطح تحصیلات، وضعیت مالی، سطح انتظارات و ... را به شما گوشزد می کند.

اصل دوم: رقابت فشرده ای است. مخاطب زمان بسیار کمی را برای بازدید سایت شما اختصاص می دهد. لذا سعی کنید در ابتدای متن، جذاب ترین نکات را بگنجانید تا مخاطب در بدو ورود با آنها برخورد کند و تصمیم به ماندن در سایت شما کند و ضریب موفقیت تجاری سایت افزایش پیدا کند.

اصل سوم: فراموش نکنید مخاطب دنبال یک مُشت آرایه های ادبی و کتابی نیست، بلکه نیاز به درک ساده و سلیس یک موضوع دارد. لذا در تنظیم محتوا، به راحتی با مخاطب خودتان ارتباط برقرار کنید. البته جانب شفافیت و صداقت همواره حرف اول را می زند. همچنین از به کار بردن جملات طولانی و عبارت های سنگین و مهجور جداً پرهیز کنید.

اصل چهارم: از کلی گویی بپرهیزید. فراموش نکنید مخاطب شما گذشته از این که فرصت زیادی به شما نداده، در جستجوی اطلاعات مفید و مختصر در مورد محصول/خدمات شماست. بنابراین، در عین سادگی و سرعت عمل، محصولتان را به بهترین و کامل ترین وجه ممکن معرفی کنید.

اصل پنجم: لزومی ندارد که مخاطب شما از تخصص، تجربه و تحصیلات شما برخوردار باشد. بنابراین از به کار بردن عبارت های تخصصی و ثقیل برای معرفی محصول و خدماتتان پرهیز کنید. عدم درک صحیح از سوی مخاطب، ارتباط بسیار تنگاتنگی با ناکامی شما در جذب او و فروش آنلاین به او دارد.

اصل ششم: در بیان محتوا و انتقال آن به مخاطب وب سایت، از عناصر غیر واژه ای نیز استفاده کنید. بارگذاری یک تصویر، اینفوگراف، نمودار، کلیپ و نظائر آنها به تحلیل راحت تر مخاطب کمک می کند و شما را قادر می سازد در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهید.

اصل هفتم. در طراحی سایت و تنظیم محتوا به گونه ای عمل کنید که مخاطب از مجموعه ای متنوع از متون، تصاویر و ... برخوردار باشد. به جای پُرگویی، از عنوان بندی موردی استفاده کنید. همیشه در بین پاراگراف هایتان به فکر فضای خالی هم باشید تا چشم مخاطب، سایت شما را به عنوان یک سایت زننده و کسل کننده ارزیابی نکند. بین عناوین و متن پیش از آن، یک فضای چند سطری خالی بگذارید.

اصل هشتم. در محتوانویسی، از سطح بندی محتوایی استفاده کنید. برای این منظور سعی کنید مفصل ترین اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهید. برای این کار می توانید برای واژه های کلیدی و مهم، از هایپرلینک استفاده کنید و به مخاطب این امکان را بدهید که با اطلاعات ناکامل سایت شما را ترک نکند. البته مراقب باشید که استفادۀ زیاد از هایپرلینک می تواند تأثیر عکس و داشته باشد و مخاطب را از ادامۀ مطالعۀ سایت شما منصرف کند.

اصل نهم. جذابیت های پیش روی مخاطب را افزایش دهید و تا حد امکان او را به خودتان نزدیک تر کنید. برای این کار از هایپرلینک های "بیشتر بخوانید"، "بیشتر بدانید"، "دانلود"، "اشتراک"، "ثبت نام" و ... استفاده کنید. البته باید برای هر حرکت مخاطب، ابزار مورد نیاز وی، که معمولاً می تواند یک متن، فرم، یا هر ابزار دیگر باشد را از پیش آماده کرده باشید.

تولید محتوا

چه کنیم تا محتوا منجر به افزایش سئوی سایت شود؟

سئو و محتوا، دو روی یک سکه هستند، و موفقیت سایت در گرو موفقیت در هر دو بُعد می باشد. اگر محتوا حرفه ای و با کیفیت نباشد، سئو افزایش پیدا نمی کند و اگر سئو بالا نباشد، محتوا، خوانندۀ چندانی نخواهد داشت؛ و این یعنی شکست وب سایت شما. پس چه کنیم تا محتوای ما منجر به یک سئوی موفق شود؟

  • مطابق با نیاز مخاطب محتوانویسی کنید
  • از کلمات پر بازدید در محتوانویسی استفاده کنید
  • محتوا را تنها در دامنۀ سایت خودتان نشر دهید نه سایت ها، لینک ها و بلاگ های دیگر
  • از عناوین (تیترهای) جذاب استفاده کنید
  • ساختاربندی مناسب برای بیان محتوا
  • استفاده از تصاویر مرتبط
  • ارتباط دادن متن به صفحات مجازی
  • استفاده از گوگل نیوز برای محتواهای خبری
  • بررسی مدام آمار وب سایت (برای عارضه یابی و تشخیص نقاط قوت و ضعف سایت)

بهره گیری از هر دو تکنیک سئو و محتوانویسی، منجر به افزایش ترافیک و اعتبار سایت می شود. با تولید محتوای قوی، سئوی سایت شما ارتقا پیدا می کند و این شانس را پیدا می کنید که سایر وب سایت ها لینک خود را در اختیار شما قرار دهند؛ و این یعنی ارتقاء بیشتر و بیشتر وب سایت شما در رنکینگ موتورهای جستجو.

نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت 09:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین