خبر

وزیراقتصاد: ۳.۸میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «فرهاد دژپسند» شنبه شب در برنامه تلویزیونی نگاه یک افزود: انتظار داریم که این سرمایه گذاری ها تا پایان امسال و تا پایان دو سال آینده بتواند در کشور به طور کامل استفاده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: برای جهش تولید باید انجام کسب و کارها را بسیار تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران برای هرگونه سرمایه گذاری در حوزه تولید بیشتر ترغیب شوند.

وی توضیح داد که پیشتر برای ثبت شرکت و بنگاه‌های تجاری ۷۳ روز طول می‌کشید، اما اکنون مدت آن به ۷۳ ساعت کاهش یافته و در یک اقدام فردی که مدارک آن کامل بود تاسیس شرکت مورد نظراین فرد ۲۰ دقیقه طول کشید.

دژپسند با بیان اینکه برای مقابله با افزایش قیمت ها دولت و بانک مرکزی به دنبال کنترل نقدینگی هستند، افزود: وزارت دارایی با شیوع بیماری کرونا برای  دریافت مالیات تسهیلاتی در نظر گرفت تا مودیان بتوانند با بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی، به پرداخت تشویق شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد که با مکانیزه شدن نظام مالیاتی کشور میزان مالیات نیز در کشور افزایش یافته و در ۷ ماهه نخست امسال هفت دوازدهم مالیات ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی توضیح داد که در این نظام مالیاتی اگر قرار است  ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مودیان وصول شود در هفت ماه ۱۰۵ هزار میلیارد تومان آن واصل شده و این نشان می دهد که وصول مالیات طبق برنامه محقق شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی یادآورشد: ما در سال گذشته موفق شدیم ۶ هزار میلیارد تومان از محل خصوصی‌سازی درآمد جذب کنیم در حالی که در شش ماهه نخست امسال میزان آن به ۳۲ هزار میلیارد افزایش یافته و این کمک بزرگی برای تامین مالی دولت از راه صحیح اقتصادی بوده است.

دژپسند افزود : برای خصوصی‌سازی صحیح طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همه فرآیندهای آن در بورس به صورت شفاف برای همه آحاد مردم قابل دسترسی باشد تا با استفاده از کارت ملی ثروت را در بین مردم توزیع و تامین مالی دولت را به نحو مناسبی انجام دهیم .

منبع:
یکشنبه 2 آذر 1399 ساعت 01:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین