خبر

با رفع موانع احداث بیمارستان ولیعصر اراک، تمام اعتبارات ساخت آنرا متقبل می شوم

ایسنا/مرکزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با رفع موانع موجود در مسیر احداث بیمارستان ولیعصر اراک و آمادگی برای اتمام کار تا خردادماه ۱۴۰۰، تمام اعتبارات لازم برای احداث آناسفرا متقبل می شوم.

دکتر محمدباقر نوبخت در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به مصوبات و پروژه های سفر ریاست جمهوری بیان کرد: در سفر دولت به استان مرکزی ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳۲ میلیارد تومان تعیین شد که تا امروز برای این پروژه ها ۱۳۱۹ میلیارد تومان معادل ۱۴۲ درصد اعتبارات پرداخت شده است ولی هنوز برخی از پروژه ها به افتتاح نرسیده است.

وی بیان کرد: طرح های باقی مانده از سفر ریاست جمهوری و دیگر پروژه ها که تا پایان سال قابلیت اتمام دارند در حدود ۱۳ پروژه است که می توان آنها را تا پایان امسال یا حداکثر بهار ۱۴۰۰ به پایان رساند که مجموعه اعتبارات مورد نیاز آنها به ۵۵۰ میلیارد تومان می رسد.

نوبخت در خصوص پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر اراک بیان کرد: اعلام می کنم و متعهد می شوم اگر موانع موجود در مسیر ساخت این پروژه رفع شود و کار تا پایان خردادماه سال آینده اجرایی شود تمامی اعتبارات مورد نیاز را متقبل شوم و امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

وی اضافه کرد: ۲۵ طرح ویژه تولیدی در استان مدنظر است که اعتبار آنها شامل ۱۹۷۸ میلیارد تومان از منابع دولتی، تسهیلات بانکی و سهم آورده شخصی و ۱۸۰ میلیون دلار اعتبار ارزی است که برای ۶۷۵۹ نفر اشتغالزایی می کند و میزان بهره برداری از این پروژه ها ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. دولت نیز تاکنون سهم ۲۰ درصدی خود در قبال این پروژه ها را پرداخت کرده و لازم است که استاندار مرکزی بر این پروژه ها نظارت داشته باشد.

نوبخت اضافه کرد: هزار واحد ویژه مددجویان کمیته امداد ساخته شده و امروز عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکونی محرومان اغاز می شود که امیدواریم تا پایان عمر دولت دوازدهم تحویل مردم شوند.

به گزارش ایسنا در این جلسه تفاهم نامه طرح تامین مسکن محرومین استان مرکزی و تفاهم نامه توسعه و تجهیز ایستگاه های ماهواره و تقویت شبکه های استانی و کشور منعقد شد.

انتهای پیام 

منبع:
پنجشنبه 10 مهر 1399 ساعت 12:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین