خبر

سرمایه گذاری کوتاه مدت و غیر حرفه‌ای به مشکلات بورس دامن می‌زند

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه ایران کم و بیش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و سرمایه گذاری کوتاه مدت و غیر حرفه‌ای مردم، مشکلات این بازار را افزایش می‌دهد.

به گزارش پول نیوز، مدتی قبل معاون طرح و برنامه وزارت صمت از آمادگی ۲۵۶ شرکت جدید برای پذیرش در بورس خبر داد و گفت که از این میزان، ۱۱۵ شرکت با نهاد‌های مالی قرارداد بستند و ۴۱ شرکت نیز در حال طی فرآیند‌های قبل از قرارداد هستند.

اما این سوال مطرح می‌شود که استقبال مردم از این شرکت‌های جدید در دوران افت و خیز اخیر بازار چگونه خواهد بود؟

عباسعلی حقانی نسب کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با شرایط اقتصادی این روز‌ها که بر بازار سرمایه ایران حاکم است، مردم از ورود این شرکت‌ها به بورس استقبال می‌کنند.
 

بیشتر بخوانید:

 

♦بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلند مدت میان بازارهای موازی دیگر

 

♦با برنامه ریزی و برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید

 
 
وی افزود: سعی دارند عرضه اولیه این شرکت‌ها در مقایسه با قیمت اصلی آن، به قیمت کمتری عرضه شود و عملا با سود ۲۰ الی ۲۵ درصدی که دارد، استقبال خوبی هم صورت می‌گیرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ابراز کرد: بازار سرمایه باید به معنای واقعی به عنوان ابراز سرمایه گذاری بلند مدت و حرفه‌ای باشد که متاسفانه مردم در بازار سرمایه برای بلند مدت سرمایه گذاری نمی‌کنند و نگاه مردم کوتاه مدت و غیر حرفه‌ای است.

حقانی نسب بیان کرد: بازار سرمایه ایران کم و بیش با مشکلات متعددی رو به رو است و سرمایه گذاری کوتاه مدت و غیر حرفه‌ای مردم، مشکلات این بازار را افزایش می‌دهد.
 
منبع:
چهارشنبه 9 مهر 1399 ساعت 14:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین