خبر

امضاء تفاهمنامه همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف توسعه همکاری های دوجانبه تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، سرتیپ دوم مجید فخری هدف از انعقاد این تفاهم­نامه را توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی و بنیاد مسکن جهت استفاده از امکانات و توانمندی­ های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف عنوان کرد.
 
سرتیپ دوم مجید فخری همکاری در زمینه­ های مرتبط با سوانح طبیعی و اطلاعات مکانی، بهره­ برداری از امکانات دو طرف، برگزاری رویدادهای فناوری و بهره­ برداری از توان سازمان جغرافیایی جهت پاسخگویی به نیازهای نوآورانه پژوهشکده و معاونت بازسازی در حوزه فناوری­ های علوم ژئوماتیک و علوم جغرافیایی را از مهمترین موضوعات این تفاهمنامه برشمرد.
 
امیر سرتیپ دوم فخری گفت: بر مبنای مفاد این تفاهمنامه بنیاد مسکن متعهد شد در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به شهرها و روستاهای کشور و تهیه نقشه کیفیت ابنیه، ایجاد پایگاه داده جهت بارگذاری داده های مشترک، بررسی وضعیت تغییرات جمعیتی، رصد کوچ­ نشینی روستاییان به شهرها به منظور تولید اطلس­ های مربوطه و تحلیل آن، کاداستر شهری و روستایی و ... همکاری های لازم را با سازمان جغرافیایی داشته باشد.
 
وی همکاری در انجام تحقیقات و پژوهش­ های مشترک در زمینه توسعه علوم اطلاعات مکان محور، سنجش از دور، نقشه برداری و هیدروگرافی، پایش خطوط ساحلی، تهیه نقشه­ های موضوعی با موضوعات مختلف و مقیاس ­های مختلف مورد نیاز بنیاد مسکن، همکاری در حوزه هواشناسی بر اساس اعلام نیاز، همکاری در زمینه توسعه علوم فتوگرامتری و بهره مندی از نقشه ­برداری هوایی جهت تولید نقشه­ه ای بزرگ مقیاس و در نهایت همکاری در خصوص طراحی و پیاده سازی سامانه های تحت وب و Mobile GIS به منظور جمع آوری و به اشتراک گذاری و ارائه سرویس ­های مکانی مورد استفاده در بنیاد مسکن را از مهمترین تعهدات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این تفاهمنامه برشمرد.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر دو سازمان تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع:
سه شنبه 8 مهر 1399 ساعت 10:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین