خبر

صنایع برتر بورس کدامند؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که در ابتدای کار بازار ۱٫۵ درصد رشد کرد، اما در ادامه روند معاملات بازار شاخص روندی کاهشی داشت و به یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام در حالی که شاخص هم‌وزن بازار منفی بود و شاخص کل نیز با رشد چهار هزار واحدی به یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام در ابتدای شروع معاملات شاخص کل رشد ۱.۵ درصدی داشت، اما با ادامه معاملات و افزایش عرضه نسبت به تقاضا در نماد‌های شاخص‌ساز باعث شد تا شاخص کل روندی کاهشی پیدا کند.

همچنین محصولات شیمیایی با ارزش معاملات ۸۲۳ میلیارد تومان معاملات قابل توجهی دارد و نماد فارس نماینده این گروه است که در صدر نماد‌های شاخص‌ساز جای گرفته است. نماد‌های شگویا، تاپیکو، شغدیر، شاروم، مارون، شصدف، شکربن، ساینا، جم‌پیلن، شبصیر، نماد‌هایی هستند که در گروه محصولات شیمیایی در سقف قیمت روزانه قرار گرفته‌اند.

در حالی که دلار در بازار ازاد در استانه ۳۰ هزار تومانی شدن است امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و روند معاملات را کند کرد، ارزش معاملات بازار حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده است و نماد‌های فارس، تاپیکو و کچاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با درآمد ۵۵۱۰ میلیارد تومانی در شهریور رکورد مبلغ فروش ماهیانه را شکست.

فلزات اساسی، بانک‌ها و فراورده نفتی صنایع برتر در بازار امروز بودند.

با وجود اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از تعادل و روبه مثبت بودن بازار این هفته بود، اما به نظر می‌رسد عوامل متعددی در روند افزایش عرضه در نماد‌های شاخص‌ساز موثر بوده است.
 
منبع:
شنبه 5 مهر 1399 ساعت 23:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین