خبر

پتانسیل‌های آینده بازار سرمایه

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، تغییرات نرخ ارز را به صورت تاریخی موثر بر بورس دانست و گفت: از آنجا که ۷۰ تا ۷۵ درصد شرکت‌های بورسی کامودیتی محور، صادراتی یا سرمایه گذاری هستند، طبیعتا رشد نرخ برابری ارز و ریال، قیمت‌ها را در بازار سرمایه صعودی می‌کند.

به گزارش پول نیوز، محمد گرجی آرا اظهار داشت: جذابیت شرکت‌های صادرات محور و کامودیتی محور به لحاظ تعدیل درآمدشان با نرخ ارز، برای سرمایه گذاران بالاتر می‌رود و این خود می‌تواند یک پتانسیل برای آینده بازار در صورت صعود مجدد نرخ ارز باشد.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها شاهد اضافه شدن سرمایه گذاران و عرضه‌های اولیه بیشتری در بازار سرمایه هستیم، ادامه داد: افزایش سهام شناور آزاد دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی تا ۲۵ درصد هم که اخیرا هیات وزیران مصوب کرد موضوعی است که می‌تواند بر روند بازار اثرگذار باشد؛ از طرف دیگر، ارزش معاملات سهام داران حقیقی هم در حال افزایش است که به دلیل انتظارات تورمی می‌تواند روندی ادامه دار باشد. بخش دیگر بازار، حقوقی‌ها هستند که نگاه بلند مدت تری دارند و روی سهم‌های خاص فعالیت می‌کنند.

گرجی آرا درخصوص فرصت‌های پیش روی صنایع در سال جاری هم گفت: از جمله پتانسیل‌های بازار سرمایه، گروه‌های فلزات اساسی، پالایشگاهی ها، بانکی‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری مبتنی بر این صنایع هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به افرادی که تازه به بورس پیوسته اند یا قصد ورود به بازار سرمایه دارند، توصیه کرد: حتما سبدی از چند سهم مختلف داشته باشند و ضمنا افق سرمایه گذاری خود را هم بلندمدت‌تر در نظر بگیرند.

گرجی آرا افزود: برای تازه واردها، سرمایه گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری بهترین روش ورود به بازار سرمایه است. اما اگر قصد سرمایه گذاری مستقیم هم داشته باشند، خرید سهم‌های بنیادی در روز‌های منفی بازار با استراتژی نگهداری، جذاب خواهد بود.
 
منبع:
دوشنبه 20 مرداد 1399 ساعت 19:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین