خبر

کدام سهامداران آخر هفته بیشترین سود را کسب کردند؟

سهامداران شرکت‌های لنت ترمز ایران، توسعه شهری توس گستر و به ‌پرداخت ملت در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود، عمران و توسعه شاهد و جنرال مکانیک در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش پول نیوز، شاخص بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه با رشد ۳۹ هزار و ۱۷۴ واحدی، در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۲۱۹ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۹۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های لنت ترمز ایران، توسعه شهری توس گستر و به ‌پرداخت ملت بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های گروه دارویی برکت، آهنگری تراکتورسازی ایران و داروسازی جابر ابن حیان بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان در یک میلیون و ۶۲۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۵ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۱۲۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم سهامداران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود، عمران و توسعه شاهد و جنرال مکانیک بیشترین رشد را داشتند و انواع اوراق تسهیلات مسکن به همراه شرکت‌های گروه کارخانجات صنعتی تبرک، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و صنعت روی زنگان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
 
منبع:
پنجشنبه 16 مرداد 1399 ساعت 09:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین